Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Części

Części

Ile kosztuje stłuczka? Ceny części do nowych aut
Eksploatacja

Ile kosztuje stłuczka? Ceny części do nowych aut

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Diesle dobre, póki nowe?
Eksploatacja

Diesle dobre, póki nowe?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Ile kosztuje drobna stłuczka?
Eksploatacja

Ile kosztuje drobna stłuczka?

Przy zakupie nowego auta niewielu klientów interesuje się tym, ile kosztują części zamienne do niego – w końcu po to kupuje się nówkę, żeby nie przejmować się takimi sprawami. To błąd, bo prędzej czy później trzeba będzie do auta coś dokupić. Planowo – jak choćby części eksploatacyjne wymieniane podczas rutynowych przeglądów – czy zupełnie niespodziewanie, np. na skutek stłuczki, po której auto trzeba naprawić.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Jak dobrać części?
Eksploatacja

Jak dobrać części?

Nie każdy chce powierzać zakup części mechanikom. Podpowiadamy, jak wyszukać podzespoły, które rzeczywiście będą pasowały. To wcale nie takie łatwe!

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Ceny części: auta segmentu B I Droga Fiesta, tania Fabia
Auto Świat

Ceny części: auta segmentu B I Droga Fiesta, tania Fabia

Bierzemy pod lupę ceny części oryginałów i zamienników do modeli segmentu B. Różnicę między najdroższym ASO Forda, a najtańszej Skody są naprawdę duże

Ceny części: ASO kontra hurtownie I cz. 1
Auto Świat

Ceny części: ASO kontra hurtownie I cz. 1

Podobno części zamienne w ASO kupują tylko bogacze, oszczędni natomiast wybierają hurtownie z zamiennikami. Ale czy u dilerów naprawdę jest tak drogo?

Skąd biorą się szokujące ceny części zamiennych?
Eksploatacja

Skąd biorą się szokujące ceny części zamiennych?

Według przedstawicieli Komisji Europejskiej zmowy cenowe dotyczą większości części używanych do produkcji aut. Koncerny dzielą między sobą rynek i ustalają ceny. Konkurencja? Nie w tej branży!

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Które części są lepsze oryginalne czy zamienniki
Eksploatacja

Które części są lepsze oryginalne czy zamienniki

Teoretycznie wszystkie części powinny być tak oznakowane, by każdy z łatwością mógł ocenić ich jakość i z góry wiedział, czego się można spodziewać. Tymczasem, choć jakość podzespołów dzieli przepaść, oznaczenia często wprowadzają w błąd!

Ceny części: auta segmentu C I Najdroższe „japończyki”
Auto Świat

Ceny części: auta segmentu C I Najdroższe „japończyki”

Producenci z Kraju Kwitnącej Wiśni każą sobie słono płacić za części oryginalne. W przypadku Mitsubishi 2.0 DID tańszych części silnikowych można szukać w Volkswagenie, ale w przypadku Civica już znacznie trudniej o niedrogi zamiennik

Używana Toyota RAV4 III: prezentacja modelu
Auto Świat

Używana Toyota RAV4 III: prezentacja modelu

Podwyższone ryzyko: Toyota RAV4 jest droga w zakupie, ma przeciętny bagażnik oraz niezbyt udane diesle i – jak większość SUV-ów – słabo radzi sobie poza asfaltem. Ale w wersji benzynowej to idealna „terenówka” do... miasta

Wymieniamy klocki hamulcowe
Auto Świat

Wymieniamy klocki hamulcowe

Układ hamulcowy jest jednym z najważniejszych w całym samochodzie. Od jego sprawności bezpośrednio zależy bezpieczeństwo jazdy nie tylko dla nas, ale również innych użytkowników dróg. Dlatego bardzo ważny jest prawidłowy dobór elementów układu hamulcowego oraz jego serwisowanie

Kosztowne Mitsubishi, tanie BMW: kto ma najdroższe części?
Auto Świat

Kosztowne Mitsubishi, tanie BMW: kto ma najdroższe części?

Dilerzy samochodów narzekają na to, że większość klientów po zakończeniu gwarancji na ich auta ucieka z ASO do niezależnych warsztatów

Reklamacja po gwarancji? To możliwe!
Prawo

Reklamacja po gwarancji? To możliwe!

Sprzedawcy oferują często towary z gwarancją na 1 rok lub nawet krótszą. Warto wiedzieć, że tak naprawdę odpowiadają za ich jakość – czy chcą, czy nie – przez co najmniej 2 lata!

Złodziej bezpieczny, bo internetowy
Eksploatacja

Złodziej bezpieczny, bo internetowy

Nie tylko wtedy, gdy kupujesz auto, możesz się stać ofiarą oszustów. Przestępcy atakują ostatnio także tych, którzy próbują sprzedać samochód. Czy to możliwe, aby wyłudzić od właściciela auta kilkaset euro? Oczywiście! Przestępcy są cwani, a prywatni sprzedawcy – niedoświadczeni. A policja? W wielu przypadkach bezradna!

Jak koncerny samochodowe zarabiają na częściach do aut?
Eksploatacja

Jak koncerny samochodowe zarabiają na częściach do aut?

Dlaczego sprzęgło do popularnego auta osobowego kosztuje tyle co analogiczny element do 40-tonowego tira? Dlaczego pompowtryskiwacz do Skody Fabii jestdroższy niż do wielkiego ciężarowego Volvo? Podpowiadamy, skąd brać tańsze części i jak obniżyć koszty utrzymania auta

Gdzie kupić używane części? Radzimy, po co warto jechać na szrot
Eksploatacja

Gdzie kupić używane części? Radzimy, po co warto jechać na szrot

Czy kupowanie części, które ktoś już wcześniej wyrzucił, może mieć sens?Kiedy oszczędzanie odbywa się kosztem bezpieczeństwa? Czy część używana może być lepsza od fabrycznie nowej?

Części z ASO w dobrej cenie
Eksploatacja

Części z ASO w dobrej cenie

Autoryzowane serwisy wysoko cenią swoje usługi. Rachunek za naprawę można jednak znacznie obniżyć, jeśli wybierze się części z tzw. tańszych linii produktowych lub elementy regenerowane. Sprawdzamy, ile uda się zaoszczędzić

4 powody, dla których lepiej nie kupować części samemu
Auto Świat

4 powody, dla których lepiej nie kupować części samemu

Jeśli zlecasz naprawę samochodu, pozwól mechanikowi wybrać i kupić części zamienne. On zrobi to lepiej!

Części zewnętrzne wyjęte spod prawa
Aktualności

Części zewnętrzne wyjęte spod prawa

Klauzula napraw, która stanowi część zapisów nowelizacji ustawy Prawo Własności Przemysłowej, została już zaakceptowana przez Prezydenta i niebawem zostanie opublikowana w Dzienniku Ustaw. Za kilka miesięcy nowy przepis zacznie obowiązywać.

Auto europejskie, ...czyli jakie?
Aktualności

Auto europejskie, ...czyli jakie?

W większości nowoczesnych fabryk samochodów powstaje najwyżej karoseria i też nie zawsze w całości. Często niektóre elementy - szczególnie produkowane w innej technologii niż szkielet nadwozia (np.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Łatwo o stare auto, czy o dobre cześci też?
Eksploatacja

Łatwo o stare auto, czy o dobre cześci też?

Dobra wiadomość: jeśli chcemy kupić w miarę popularne, nawet kilkunastoletnie auto dowolnej marki i martwimy się o brak części zamiennych potrzebnych do codziennej eksploatacji, to nasze obawy są niepotrzebne. Importerów, hurtowni i sklepów z częściami jest tyle, że kupując np.

Bliźniaki różnie się cenią
Eksploatacja

Bliźniaki różnie się cenią

Wszystkie auta wyglądają podobnie? To nie przypadek - wiele z nich łączy znacznie więcejniż tylko zbliżone kształty karoserii. Coraz więcej nowych aut, nawet jeżeli są firmowane przez konkurencyjne koncerny, pochodzi z tych samych fabryk, składane są z tych samych części przez tych samych robotników.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.