W związku ze sponsorowanym przez amerykańskie Ministerstwo Energii (DOE) programem praktycznego zastosowania paliw wodorowych, DaimlerChrysler dostarczył klientom w Kalifornii dziewięć pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi, a kolejne dostawy są spodziewane wkrótce. Świadczy to o znacznej skali zaangażowania koncernu DaimlerChrysler w upowszechnienie środków transportu o zerowej emisji zanieczyszczeń.

Jeden z największych amerykańskich dostawców energii elektrycznej - Southern California Edison (SCE) znany jest również z badań nad obniżeniem emisji szkodliwych substancji, towarzyszących wytwarzaniu energii. W tym celu SCE wykorzystywać będzie samochód  DaimlerChrysler F-Cell, napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi.

"DaimlerChrysler zainwestował ponad miliard dolarów w technologie wodorowych ogniw paliwowych" - mówi Mark Chernoby, wiceprezes ds. badawczo-rozwojowych pojazdów Chrysler Group - "Eksploatując największą w świecie flotę pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi zdobywamy  nieocenione doświadczenia. To nasz ogromny wkład w tworzenie transportu o zerowej emisji spalin".

Przekazany do użytkowania przez SCE samochód F-Cell jest zaledwie jednym z ponad 100 tego typu pojazdów, jakie na drogach świata DaimlerChrysler eksploatuje sam i udostępnia swym partnerom.

System ogniw w modelu F-Cell umieszczony jest pod podłogą i nie zajmuje przestrzeni pasażerskiej ani bagażowej. Pojazd ma zasięg około 160 km i rozwija prędkość maksymalną 136 km/h. Moc silnika elektrycznego wynosi 65 kW (88 KM) a przyspieszenie od 0-100 km/h zajmuje 14 sekund. Ogniwa paliwowe zostały wyprodukowane przez współpracującą z DaimlerChrysler firmę Ballard Power Systems.

Obok doskonalenia rozwiązań konstrukcyjnych, celem testów jest także stworzenie wygodnych i bezpiecznych metod uzupełniania paliwa. W tym zakresie partnerem DaimlerChrysler jest BP, która wspólnie z DTE Energy Company otworzyła "stację wodorową" w mieście Southfield (stan Michigan). Druga "stacja wodorowa" powstała na terenie lotniska międzynarodowego Los Angeles w wyniku współpracy BP z firmą Praxair.

Ogniwa paliwowe wytwarzają energię elektryczną w wyniku reakcji wodoru z tlenem w obecności katalizatora. Jest to prawdziwie "czysta" technologia o dużej wydajności i zerowej emisji spalin, ponieważ zamiast spalin - pojazdy napędzane ogniwami wodorowymi wydzielają tylko parę wodną.