Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
Ogłoszenia
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat droga hamowania

droga hamowania

Już wiem, jakie są najlepsze opony letnie do SUV-ów w 2025 roku
Porady

Już wiem, jakie są najlepsze opony letnie do SUV-ów w 2025 roku

PZPO ostrzega przed oponami z Chin. Zaskakujące wyniki
Aktualności

PZPO ostrzega przed oponami z Chin. Zaskakujące wyniki

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Nowe unijne prawo już działa. Opony zapewnią świetną przyczepność aż do pełnego zużycia?
Aktualności

Nowe unijne prawo już działa. Opony zapewnią świetną przyczepność aż do pełnego zużycia?

Nowe unijne procedury już obowiązują i – według niektórych producentów opon – przyczynią się do istotnego zmniejszenia popytu na nowe opony w krajach Unii. Po prostu nie będzie trzeba wyrzucać opon, których bieżnik osiągnął 3 mm, gdyż wciąż będą one zapewniać znakomitą przyczepność; będzie można bezpiecznie jeździć na oponach aż do ich granicznego zużycia opisanego w przepisach – gdy bieżnik osiągnie głębokość zaledwie 1,6 mm. Tak to brzmi oficjalnie, rzeczywistość jest jednak nieco bardziej skomplikowana. Wyjaśniamy.

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Ranking opon całorocznych do SUV-ów. Pod lupą 235/65 R17
Eksploatacja

Ranking opon całorocznych do SUV-ów. Pod lupą 235/65 R17

Największy problem z wyborem opon mają ci kierowcy, którzy oczekują od opon nie tylko tego, żeby były okrągłe i pasowały rozmiarem do samochodu, lecz chcą więcej: dobrej przyczepności, komfortu, pewnego hamowania, przewidywalnego zachowania na mokrej nawierzchni itp. Czy dobrym rozwiązaniem są dla nich opony wielosezonowe? Zrobiliśmy wielki test.

Opony letnie są już za twarde. Nawet siedem metrów różnicy
Eksploatacja

Opony letnie są już za twarde. Nawet siedem metrów różnicy

Jesień i zima to najtrudniejsze pory roku dla kierowców. Pogarszające się warunki pogodowe znacznie utrudniają bezpieczne prowadzenie samochodu. Należy zdawać sobie sprawę, że nie potrzeba padającego śniegu, żeby droga hamowania znacznie się wydłużyła. Eksperci przypominają, że warto wcześniej założyć właściwe opony.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Hamowanie awaryjne. Czy wiesz, ile miejsca potrzebujesz, aby zatrzymać auto?
Eksploatacja

Hamowanie awaryjne. Czy wiesz, ile miejsca potrzebujesz, aby zatrzymać auto?

Widzisz przed sobą przeszkodę, wciskasz z całej siły pedał hamulca i w ułamku sekundy przebiegają ci przez głowę dwa pytania: czy zdążysz w porę wyhamować i czy jadącym za tobą też uda się wytracić prędkość.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Rewolucja na miarę ABS-u i poduszek powietrznych. Testujemy układ Brembo Sensify
Testy

Rewolucja na miarę ABS-u i poduszek powietrznych. Testujemy układ Brembo Sensify

Słyszysz "Brembo", myślisz "hamulce". Tym razem nie testowaliśmy jednak supersamochodów z superwydajnymi układami hamulcowymi. Na włoskim torze Circuito Tazio Nuvolari czekały na nas bowiem cztery Tesle – dwie z klasycznym układem i dwie wyposażone w technologię Brembo Sensify. Jak nowe rozwiązanie sprawdza się w praktyce?

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Z tramwajem nie masz szans! Różnica w hamowaniu jest ogromna
Aktualności

Z tramwajem nie masz szans! Różnica w hamowaniu jest ogromna

Nietrudno zgadnąć, jak zwykle kończy się konfrontacja samochodu osobowego z tramwajem. MPK przypomina, że ciężki pojazd szynowy znacznie trudniej zatrzymać. Przy jesiennej aurze może być jeszcze gorzej.

Droga hamowania samochodu ze 100 km na godz.
Auto Świat

Droga hamowania samochodu ze 100 km na godz.

Standardowo w testach drogowych przeprowadzanych w układzie metrycznym mierzona jest od prędkości 100 km na godz., ale z zastrzeżeniem, że jest to droga hamowania od momentu naciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę, a więc dystans jest tu znacząco krótszy niż w normalnych warunkach jazdy

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.