Szukamy najbardziej wszechstronnych opon do najbardziej wszechstronnych aut, czyli SUV-ów. W teście 10 modeli opon całorocznych w rozmiarze 235/65 R17. Które z nich najlepiej nadają na zimę, ale nie zawiodą także latem?

SUV-y biją rekordy popularności, a nabywcy uwielbiają je za ich wszechstronność i uniwersalność. A co pasowałoby lepiej do wszechstronnego samochodu od równie wszechstronnych opon? Takich, które niezależnie od pory roku i warunkach drogowych są gotowe na spontaniczne przygody. Takie właśnie powinny być opony całoroczne. Najlepsze spośród nich stały się już prawdziwymi bohaterami ruchu drogowego, bez względu na to, czy pada deszcz, śnieg, czy świeci słońce, zapewniają bezpieczeństwo na drodze, co pokazały już nasze testy z ostatnich lat.

Przeczytaj także: Jeździłem nowym chińskim spalinowym SUV-em. Cena Jaecoo 7 jest fenomenalna, ale auto ma jeszcze większe atuty

Ranking opon całorocznych: eksperci przestrzegają

To nie znaczy jednak, że wszystkie nowe modele opon całorocznych są godne polecenia i nie wszystkie wypadły dobrze w naszym teście. Wśród 10 modeli opon w rozmiarze

235/65 R 17 już podczas pierwszych testów bezpieczeństwa, czyli prób hamowania na mokrej i suchej nawierzchni, opony marek Uniroyal, Kenda i Imperial zasłużyły na czerwoną kartkę, bo ich drogi hamowania okazały się po prostu zbyt długie.

Ranking opon całorocznych - jakie osiągi mają takie opony?

W naszych rozbudowanych testach na śniegu, mokrej i suchej nawierzchni, opony całoroczne musiały nie tylko zmierzyć się ze swoimi bezpośrednimi konkurentami, ale także z referencyjnymi oponami letnimi i zimowymi. Ale nawet w tym porównaniu, najlepsze modele opon całorocznych wcale nie wypadają blado na tle opon sezonowych.

Nowoczesne technologie, zwłaszcza w dziedzinie mieszanek gumowych, w ostatnich latach pozwoliły uzyskać zauważalną poprawę osiągów. Efekt: niezawodne opony, które pozwalają zrezygnować z sezonowych wymian, ale nie kosztem nadmiernych kompromisów w kwestii bezpieczeństwa.