DUMMY

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Lalka posiadająca najważniejsze z punktu widzenia badań przeciążeń iudarów stawy i odpowiedniki kości, żeber itp. Do badań w zderzeniachczołowych wykorzystuje się dummies Hybrid III, które mierzą przeciążeniawzdłużne (czujniki m.in. w głowie, szyi, klatce piersiowej, jamiebrzusznej, miednicy i stopach)

DUMMY
Auto Świat
DUMMY

Do badań zderzeń bocznych wykorzystuje się dummies Euro- SID-1, które mają czujniki przyspieszeń bocznych - wyłącznie w głowie, klatce piersiowej, jamie brzusznej oraz miednicy.

Nazwa "dummy" powstała w trakcie pierwszych badań zderzeniowych, które odbywały się w latach 40. i 50. XX w. w USA z udziałem ludzi (początkowo wykorzystywano też zwłoki, potem tylko żywych ludzi) - jeden z cudem ocalałych uczestników testu stwierdził, że "tylko głupek dałby się w coś takiego jeszcze raz wrobić". Od tej pory określenie "dummy" przylgnęło na zawsze do tego typu urządzeń.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków