Jeśli oczekujesz od Skody emocji pewnie zainteresuje cię wersja RS. Octavia w najmocniejszej wersji dostępna jest jako hatchback i kombi. Podrasowanego RS-a można rozróżnić po czarnej atrapie chłodnicy, nowym spoilerze, większych końcówkach wydechu i sportowych fotelach. Do wyboru są felgi od 17 do 19 cali i silniki 2.0 TSI (230 KM) lub 2.0 TDI (184 KM). Podobnie jak w Golfie, opcjonalnie oferowany jest Performance Sound Generator, który potrafi nawet z wersji wysokoprężnej wydusić rasowe brzmienie. RS TSI zdolny jest przyspieszyć do 100 km/h w czasie 6,7 s i maksymalnie popędzić 250 km/h.
W nowej Octavii bez względu na wersję najbardziej rzucają się w oczy kontrowersyjne reflektory, które teraz mogą korzystać ze światła ledowego i adaptować się do warunków na drodze.
Octavia urosła o kilka milimetrów, ale chyba łatwiej będzie zauważyć, że zwiększono rozstaw tylnych kół o 2-3 cm w zależności od wersji. W środku pojawiły się m.in. ambientowe oświetlenie, odświeżony system rozrywki z powiększonym ekranem, nowe porty USB, składane stoliki z tyłu, regulacja amortyzatorów oraz podgrzewana kierownica.
Obecnie w ofercie są cztery motory benzynowe (TSI) i cztery diesle (TDI) o mocach od 86 do 184 KM, siedmiobiegowa skrzynia DSG oraz napęd na cztery koła. Wygląda na to, że najbardziej funkcjonalny kompakt na rynku jeszcze bardziej zyskał na praktyczności.