Czteroosbowy zespół stylistów pracował nad nim od września 2013 r. Powstał projekt awangardowy i przyciągający uwagę – mógłby być wizją stylistyczną modelu 2008 coupe. Auto jest trzydrzwiowe. Designerzy największy kłopot mieli z ukształtowaniem przedniej części auta – rozbudowany zderzak z oryginału musiał ustąpić miejsca konstrukcji gwarantującej duży kąt natarcia.
Francuzi zdecydowali się zbudować auto z napędem jedynie tylnej osi, ale – jak przekonuje Carlos Sainz, który startował zarówno konstrukcjami 2WD, jak i 4WD – takim samochodem można wygrać Dakar. Zastosowanie napędu jednej osi daje za to większe możliwości w budowie zawieszenia (większy skok). W 2008 zastosowano opony Michelin o średnicy zewnętrznej 37 cali, czyli blisko 94 cm!
Siłą ekipy Peugeota są doświadczeni zawodnicy. Już teraz wiadomo, że auta poprowadzą Carlos Sainz (wygrał Dakar w 2010 r. za kierownicą Volkswagena) oraz Cyril Despres (5-krotny zwycięzca, ale na motocyklu).
Z niecierpliwością czekamy na pierwszy start nowego auta, na razie Peugeot nie zdradził jeszcze, gdzie i kiedy będzie można zobaczyć 2008 DKR w akcji przed Dakarem – chyba że maratoński klasyk będzie debiutanckim rajdem tego modelu.
Galeria zdjęć
Peugeot przyzwyczaił nas do budowania ładnych aut, ale dakarowa konstrukcja musi być przede wszystkim ekstremalnie wytrzymała.
Masywny, podniesiony tył auta zdradza bardzo duże możliwości pracy zawieszenia.
Potężne wloty powietrza posłużą zapewne do chłodzenia silnika, który może zostać umieszczony centralnie.
Partnerem Peugeota są firmy Red Bull oraz Total.
Terenówka Peugeota już teraz budzi emocje.