Czteroosbowy zespół stylistów pracował nad nim od września 2013 r. Powstał projekt awangardowy i przyciągający uwagę – mógłby być wizją stylistyczną modelu 2008 coupe. Auto jest trzydrzwiowe. Designerzy największy kłopot mieli z ukształtowaniem przedniej części auta – rozbudowany zderzak z oryginału musiał ustąpić miejsca konstrukcji gwarantującej duży kąt natarcia.
Francuzi zdecydowali się zbudować auto z napędem jedynie tylnej osi, ale – jak przekonuje Carlos Sainz, który startował zarówno konstrukcjami 2WD, jak i 4WD – takim samochodem można wygrać Dakar. Zastosowanie napędu jednej osi daje za to większe możliwości w budowie zawieszenia (większy skok). W 2008 zastosowano opony Michelin o średnicy zewnętrznej 37 cali, czyli blisko 94 cm!
Siłą ekipy Peugeota są doświadczeni zawodnicy. Już teraz wiadomo, że auta poprowadzą Carlos Sainz (wygrał Dakar w 2010 r. za kierownicą Volkswagena) oraz Cyril Despres (5-krotny zwycięzca, ale na motocyklu).
Z niecierpliwością czekamy na pierwszy start nowego auta, na razie Peugeot nie zdradził jeszcze, gdzie i kiedy będzie można zobaczyć 2008 DKR w akcji przed Dakarem – chyba że maratoński klasyk będzie debiutanckim rajdem tego modelu.