Auto zostało stworzone przez Ford Team RS – europejski oddział odpowiedzialny za samochod sportowe koncernu. Wizualnie sportowa Fiesta wyróżnia się trapezoidalnym grillem o fakturze plastra miodu i tylnym dyfuzorem, a we wnętrzu m.in. standardowymi fotelami Recaro.
Fiesta ST na Europę jest wyposażona w 1,6-litrowy, benzynowy silnik EcoBoost z układem zmiennych faz rozrządu Ti-VCT, który generuje 182 KM mocy i 290 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
W samochodzie dokonano modyfikacji globalnej konstrukcji podwozia segmentu B. Pojazd otrzymał nowy układ kierowniczy, zawieszenie i układ hamulcowy. Auto prowadzi się jeszcze pewniej i bardziej przewidywalnie za sprawą zmodyfikowanej wersji układu TVC, poprawiającego stabilność na zakrętach oraz pracującego w trzech trybach układu elektronicznej kontroli stabilności.
Sprzedaż Forda Fiesty rozpocznie się na przełomie marca i kwietnia. Według prognoz, ponad połowa rocznej produkcji trafi na rynek brytyjski.