Wszystkie silniki benzynowe nowej Skody Octavii kombi są czterocylindrowymi silnikami TSI z czterema zaworami na cylinder, bezpośrednim wtryskiem paliwa i doładowaniem.

Podstawowym silnikiem benzynowym jest 1,2 TSI o mocy 63 kW (86 KM). Silnik ten zużywa w cyklu mieszanym 5,3 l benzyny na100 km i emituje 122 g/km CO2. Doładowanie pozwala na osiągnięcie maksymalnego momentu obrotowego 160 Nm (w zakresie od 1.400 do 3.500 obr./min). Silnik współpracuje z ręczną pięciostopniową skrzynią biegów.

Wersja o większej mocy, 1,2 TSI/77 kW (105 KM) Green tec - z funkcją Start-Stop i odzyskiem energii hamowania - zużywa 5,1 l benzyny na 100 km i emituje 117 g CO2 na kilometr. Maksymalny moment obrotowy silnika, 175 Nm, jest osiągany w zakresie 1.400-4.000 obr./min. Do silnika tego można zamówić ręczną sześciostopniową skrzynię biegów lub automatyczną siedmiostopniową skrzynię biegów DSG. Oprócz tego w późniejszym terminie będzie wersja z ręczną skrzynią biegów, bez funkcji Start-Stop i odzysku energii hamowania.

Kolejna wersją mocy jest 1,4 TSI/103 kW (140 KM) TSI Green tec , który jest dostępny z ręczną sześciostopniową skrzynią biegów lub automatyczną siedmiostopniową DSG. Zużycie paliwa 1,4 TSI w połączeniu z ręczną skrzynią biegów i funkcją Start-Stop wynosi 5,3 l/100 km, emisja CO2 - 121 g/km,. Maksymalny moment obrotowy 250 Nm silnik uzyskuje w zakresie 1.500-3.500 obr./min.

Szczytową wersją silnika benzynowego Octavii kombi jest 1,8 TSI Green tec ze 132 kW (180 KM). Silnik występuje w samochodzie z przednim napędem lub z napędem na cztery koła (4x4). W przypadku napędu przedniego silnik zużywa 6,1 l benzyny na100 km i emituje 141 g CO2 na km. Maksymalny moment obrotowy, osiągany w zakresie 1.250-5.000 obr./min, wynosi 250 Nm. Silnik ten współpracuje z ręczną 6-stopniową skrzynią biegów lub 7-stopniową DSG.

Wersja silnika 1,8 TSI z napędem na cztery koła jest dostępna wyłącznie z automatyczną 6-stopniową skrzynią biegów DSG. Średnie (łączone) zużycie paliwa wynosi 6,7 l/100 km, emisja CO2 - 156 g/km. Maksymalny moment obrotowy 280 Nm jest osiągany w przedziale od 1.350 do 4.500 obr./min. Dane dotyczące wersji z napędem na cztery koła są wstępne.

Oszczędne silniki wysokoprężne TDI Common Rail dla nowej ŠKODY Octavii kombi

Wszystkie silniki wysokoprężne nowej ŠKODY Octavii kombi są czterocylindrowe, z czterema zaworami na cylinder, doładowane TDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Podstawową wersją silnika wysokoprężnego jest 1,6 TDI o mocy 66 kW (90 KM). z pięciostopniową ręczną skrzynią biegów. Silnik ten zużywa w cyklu mieszanym 4,1 l/100 km i emituje 109 g CO2 na kilometr (wartości wstępne).

Silnik 1,6 TDI Green tec o mocy 77 kW (105 KM) można zamówić w połączeniu z napędem przednim lub na cztery koła. W przypadku przedniego napędu silnik ten zużywa 3,8 l paliwa na 100 km, emitując 99 g/km CO2. Przedni napęd występuje w połączeniu z ręczną pięciostopniową skrzynią biegów lub automatyczną siedmiostopniową DSG. Maksymalny moment obrotowy 250 Nm silnik osiąga w zakresie 1.500-2.750 obr./min.

W przypadku napędu na cztery koła zużycie paliwa 1,6 TDI/77 kW wynosi 4,7 l/100 km, emisja CO2 - 122 g/km. Skrzynia biegów jest ręczna sześciostopniowa. Maksymalny moment obrotowy 250 Nm silnik osiąga w zakresie 1.500-2.750 obr./min (wartości wstępne).

Najoszczędniejszym silnikiem wysokoprężnym ŠKODY Octavii kombi jest wersja GreenLine 1,6 TDI o mocy 81 kW (110 KM). Silnik ten emituje tylko 89 g/km CO2, zużywając zaledwie 3,4 l paliwa na 100 km. Współpracuje on z ręczną sześciostopniową skrzynią biegów. Wersja ta zostanie wprowadzona do sprzedaży w drugiej połowie 2013.

Silnikiem wysokoprężnym nowej ŠKODY Octavii kombi o największej mocy jest 2,0 TDI Green tec osiągający 110 kW (150 KM) - dostępny z napędem przednim lub na cztery koła. W przypadku przedniego napędu silnik ten współpracuje z sześciostopniową skrzynią biegów ręczną lub automatyczną DSG. Zużycie paliwa dla ręcznej skrzyni biegów wynosi tylko 4,2 l/100 km, co odpowiada emisji CO2  110 g/km. Silnik ten charakteryzuje równa, spokojna praca. Maksymalny moment obrotowy 320 Nm rozwija w zakresie od 1.750 do 3.000 obr./min.

Silnik 2,0 TDI/110 kW z napędem na cztery koła osiąga zużycie paliwa 4,9 l/100 i emisję CO2 124 g/km. Do współpracy z nim zastosowana została ręczna sześciostopniowa skrzynia biegów. Maksymalny moment obrotowy 320 Nm jest osiągany między 1.750 a 3.000 obr./min (wstępne).

Zużycie paliwa silników z napędem na cztery koła leży wyraźnie poniżej wartości poprzedniego modelu. Redukcja zużycia paliwa w przypadku silników wysokoprężnych wyniosła nawet do 14 procent. Umożliwiła ją zmniejszona nawet o 40 kg masa, poprawa napędu na cztery koła i zastosowanie wydajnych silników Green tec.