Prototyp prezentowany na stoisku Fiata wyróżnia zaokrąglona, choć zdecydowanie sportowa i nowoczesna sylwetka, której inspiracją był poprzednik tego samochodu, skonstruowany w latach 50. ubiegłego wieku przez znanego włoskiego projektanta na podwoziu ówczesnego Fiata 500.

Mimo że, w stosunku do pierwotnej wersji, wygląd zewnętrzny kolejnych modeli Zagato został całkowicie zmieniony, dzisiejsi projektanci postanowili podkreślić sylwetkę Fiata 500, podobnego już do Coupé, nadając mu jeszcze bardziej agresywny wygląd. Ponadto jedyny w swoim rodzaju kształt dachu przypomina charakterystyczny "podwójny garb", prawdziwy symbol Zagato.

Za napęd auta odpowiada dwucylindrowy silnik TwinAir o mocy 105 KM, który dzięki  filozofii "downsizingu" może pochwalić się obniżonym  zużyciem paliwa.

Fiata 500 Coupé Zagato zaprojektowano głównie z myślą o młodej i dynamicznej męskiej klienteli, ale odpowiada on również potrzebom żeńskiej części odbiorców, co jest zasługą dokładnego wykończenia i zastosowanych rozwiązań stylistycznych.

Prototypowy model został pokryty żółtym lakierem "Pop", jest to specjalny trójwarstwowy lakier o kolorze wpadającym w odcienie bieli, podkreślając sylwetkę samochodu, nadając jej energii i dynamicznego charakteru.

Taki sam efekt stylizacji można odnaleźć w środku, zwłaszcza na siedzeniach zainspirowanych fotelami sportowymi. Połączenie żółtego zamszu z naturalną, czarną skórą obić, nadaje samochodowi młodzieżowy i nowoczesny wygląd. Zdecydowanie sportowe cechy widoczne są również na kierownicy - także pokrytej skórą z kontrastującym żółtym szwem. Deskę rozdzielczą ozdobiono połyskującym, ekologicznym chromem, co nadaje jej bardziej agresywny wygląd.

Fiat 500 Coupé Zagato posiada połyskujące, chromowane zewnętrzne elementy nadwozia, które pasują do jego sportowego wyglądu - 17-calowe, chromowane obręcze kół z podwójnymi szprychami i syntetycznymi wstawkami (wykonanymi z AP-TECH), opony o wymiarach 205/40 R17 i 4 perforowane tarcze hamulcowe.

Podobnie, jak swój wzorzec, prototyp Fiata posiada również "my-port", praktyczny port multimedialny umieszczony na desce rozdzielczej, umożliwiający kierowcy łączność ze światem za pośrednictwem najnowszej generacji telefonu typu Smartphone z dostępem do internetu i nawigacji satelitarnej.