Zgodnie z uchwałą Unii Europejskiej w niedalekiej przyszłości opony będą musiały być oznaczane symbolami określającymi ich charakterystykę na mokrej nawierzchni, ilość emitowanego hałasu oraz wpływ na zużycie paliwa.

Ułatwi to klientom dopasowanie opony do własnych potrzeb oraz stylu jazdy. Sama informacja może okazać się przydatna dla klientów indywidualnych, jak również osób zarządzających flotami samochodów - mówi Jean-Pierre Jeusette z firmy Goodyear.

Informacja o parametrach opon będzie obligatoryjna od pierwszego listopada 2012 roku. Sprzedawcy opon będą musieli zadbać, by naklejka informująca o parametrach ogumienia była wyraźnie widoczna. Goodyear poinformowało już o ocenach opony EfficientGrip z technologią Fuel Saving, która zadebiutowała na salonie w Genewie.

Efektywność zasługuje na ocenę "A" (w skali od A-G), natomiast prowadzenie na mokrej nawierzchni - na "B". Poziom hałasu generowanego przez oponę wynosi 71 dB.

Prototypowa opona EfficientGrip dla samochodów elektrycznych została opracowana pod kątem niskich oporów toczenia. Zaprezentowana w Genewie nowość ma charakteryzować się o 30% mniejszymi oporami toczenia od standardowej, co pozwala na obniżenie spalania o 6%.

Ponadto technologia RunOnFlat pozwoli na kontynuowanie jazdy po przebiciu ogumienia lub całkowitej utracie ciśnienia.

Optymalne parametry uzyskano dzięki dużej średnicy opony przy zachowaniu ograniczonej szerokości. Inżynierowie Goodyeara przeanalizowali także odkształcenia opony podczas jazdy, które są głównym źródłem strat energetycznych. Opona EfficientGrip została opracowana w sposób ograniczający niekorzystne deformacje.

Silniki samochodów elektrycznych rozwijają wysoki moment obrotowy. Skład bieżnika prototypowej opony EfficientGrip został opracowany w taki sposób, by umożliwiać efektywne przenoszenie dużych sił napędowych na asfalt.