W nowych oponach RunOnFlat udało się obniżyć opory toczenia, co przełoży się na zmniejszone zużycie paliwa. Opony będą tłumiły nierówności w sposób porównywalny z normalnymi oponami. W związku z tym producenci samochodów będą zmuszeni do modyfikowania zawieszenia, aby móc wyposażyć pojazdy w opony RunOnFlat.

Gooodyear deklaruje, że wszystkie auta z systemem kontroli powietrza w oponach mogą otrzymać ogumienie RunOnFlat. System TPMS zapewnia niezbędny margines bezpieczeństwa. Bez jego obecności wielu kierowców mogłoby nie odnotować spadku ciśnienia w kole, co w przypadku szybszego wejścia w zakręt stworzyłoby realne zagrożenie.

Podczas testów przeprowadzonych przez TUV Sud opony RunOnFlat wykazały o o 4% krótszą drogę hamowania na mokrych nawierzchniach oraz o 13% niższy opór toczenia w porównaniu do średniej testowanych opon. TÜV SÜD Automotive potwierdziło także możliwość pokonania przynajmniej 80 kilometrów z prędkością 80 km/h po przebiciu opony lub całkowitej utracie powietrza.

Technologia RunOnFlat poprawia bezpieczeństwo nie tylko poprzez zagwarantowanie stabilności w przypadku utraty ciśnienia w oponach. ROF kładzie kres niebezpieczeństwu związanym ze zmianą opony przy zatłoczonej drodze lub autostradzie.

Technologia RunOnFlat oferuje kierowcom większe poczucie osobistego bezpieczeństwa. Nie muszą się oni liczyć z ewentualnością utknięcia na poboczu drogi w trakcie zmiany opony lub w środku nocy, w niebezpiecznej okolicy. Z oponami technologii RunOnFlat wiele niebezpieczeństw i kłopotów związanych ze złapaniem gumy po prostu znika - mówi Paul Joosten, Dyrektor ds. Marketingu Goodyear Dunlop na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.

W ubiegłym roku Goodyear sprzedał ponad dwa miliony opon z technologią RunOnFlat. Zainteresowanie producentów samochodów oponami RunOnFlas systematycznie rośnie. Goodyear dostarcza opony m.in. dla Audi, BMW, Ferrari, Forda, Jaguara, Maserati, Mercedesa, Mini, Opla oraz Rolls-Royce’a

Warto dodać, że technologia RunOnFlat jest dostępna w oponach letnich, zimowych i całorocznych.