Testy TÜV SÜD, przeprowadzone w ośrodkach badawczych w Szwecji i Francji na samochodzie Mercedes Benz 220 CDI wyposażonym w opony 225/45R17 wykazały, że UltraGrip Performance 2 wygrywa z głównymi konkurentkami w kilku różnych kategoriach, w tym podczas jazdy na śniegu, lodzie i mokrej nawierzchni.

Większa kontrola i przyczepność na śniegu...

Badania wykazują, że kierowcy oprócz bezpieczeństwa, oczekuję od opon także dobrych parametrów podczas jazdy po drogach zasypanych śniegiem (69% proc.) . Nowa opona Goodyear UltraGrip Performance 2 udowodniła swoją przewagę na śniegu w teście TÜV SÜD przeprowadzonym w Älvsbyn, Arctic Falls w Szwecji.

Opona została sprawdzona w testach mierzących drogę hamowania, przyśpieszenie i pewność prowadzenia na śniegu. Do pomiaru pewności prowadzenia opony zastosowano takie parametry, jak reakcja w warunkach pod- i nadsterowności, trakcję na prostej oraz przy wychodzeniu z zakrętu.

Opona wygrywa ze swoimi konkurentkami, na ośnieżonych nawierzchniach osiągając o 8% krótszą droga hamowania, o 8% lepszą przyczepność oraz o 2,6 proc. większą kontrolę.

UltraGrip Performance 2 zachowuje się zdecydowanie lepiej na nawierzchniach ośnieżonych, zapewniając o ponad 1 metr krótszą drogę hamowania w porównaniu z konkurencją w teście hamowania z prędkości 50 km/h do 10 km / godz.

... lodzie...

W testach TÜV SÜD przeprowadzonych w ośrodku badawczym Goodyear koło Montpellier we Francji, przy średniej temperaturze nawierzchni minimum -3,3°C, UltraGrip Performance 2 pokazała, że zapewnia kierowcom istotną przewagę nad konkurencją na oblodzonej nawierzchni, osiągając o 13 proc. krótszą drogę hamowania, o 8% lepszą przyczepność oraz o 9% większą przyczepność w zakrętach.

Test TÜV SÜD na oblodzonej drodze odkrywa jeszcze jedną przewagę opony Goodyear. Samochód wyposażony w nową oponę zimową Goodyear UltraGrip Performance 2 zatrzymał się o ponad 2 metry wcześniej niż samochód wyposażony w opony konkurencji, przy pomiarze wykonanym dla hamowania z prędkości 20 km/h do 8 km / godz.

... i mokrej nawierzchni

Woda, a w szczególności błoto pośniegowe na drodze mogą powodować wystąpienie aquaplaningu, a w konsekwencji utratę kontroli nad samochodem. Połączenie kilku rodzajów wzajemnie uzupełniających się rowków bieżnika w oponie UltraGrip Performance 2 pozwala zachować doskonałą trakcję na mokrych nawierzchniach zimą. Testy TÜV SÜD przeprowadzone w Montpellier we Francji wykazały o 3% lepszą kontrolę nowej opony zimowej Goodyeara na mokrej nawierzchni w porównaniu do konkurencji.

UltraGrip Performance 2 to opona high performance stworzona z myślą o dynamicznej jeździe i gwarantująca maksymalną przyczepność i trakcję we wszystkich warunkach zimowych. Opona oferuje kierowcom nie tylko krótszą drogę hamowania na śniegu i lodzie, ale także na mokrej drodze. Ponadto, UltraGrip Performance 2 zapewnia doskonałe osiągi podczas jazdy na suchej nawierzchni.