Najprawdopodobniej wykonano przegląd układu hamulcowego, oczyszczono klocki, zaciski i nie stwierdzono blokowania sie klocków w zaciskach. Jezeli tych czynności nie wykonano należy od nich zacząć. Nie wiemy czy opisywane grzanie się tarcz wykracza poza normalne ich nagrzewanie w czasie pracy/ hamowania?, czy wystepują przebarwienia tarcz?, bicie?, itp...Nie wiemy kiedy dochodzi do zapalania kontrolki ABS, czy dzieje się to jedynie w trakcie hamowania?. Czynność którą należy podjąć w tym momencie jest kontrola układu elektronicznego ABS za pomocą przyrządu diagnostycznego. Diagnostyka modułu ABS powinna wykazać parametry wykraczające poza normę, będące przyczyną zapalania kontrolki. Mogą to być na przykład przewody połączeniowe, przekazujące informacje z czujników kół pojazdu do modułu ABS. Uszkodzenia wspomnianych przewodów są najczęściej natury eksploatacyjnej, naderwane lub skorodowane połączenia... Inne uszkodzenia występują rzadziej, lecz prawidłowo wykonana diagnostyka powinna doprowadzić do jednoznacznego ustalenia przyczyny usterki. Serwisy autoryzowane dysponują odpowiednim sprzętem diagnostycznym oraz wykwalifikowanym personelem technicznym, co powinno skutkować szybkim i sprawnym usunięciem uszkodzenia.Krzysztof Kotarba