Producenci nie szczędzą premier – w galerii prezentujemy te najciekawsze, o których udało nam się już zebrać kilka faktów.
Będziemy relacjonować na żywo z Paryża już od 1. października. Wstęp dla publiczności możliwy będzie między 4 a 19 października.
Galeria zdjęć
Aston Martin V12 Vantage S Roadster to najmocniejszy model marki z otwieranym dachem. Sześciolitrowa, widlasta i wolnossąca dwunastka osiąga moc 573 KM i maksymalny moment obrotowy 620 Nm. To być może już jeden z ostatnich takich Astonów – kolejne mają mieć mniejsze, turbodoładowane silniki AMG.
Biznesowa limuzyna otrzyma lekki retusz wyglądu. Na liście opcji pojawią się sprytne reflektory wykonane w technice LED, potrafiące tak kierować strumieniem światła, że nocą można jechać z permanentnie włąsczonymi światłami drogowymi. System poprzez wyłączanie poszczególnych dioda zapobiega oślepianiu innych uczestników ruchu.
Nowe Audi TT jest agresywnie wystylizowane i baardziej zaawansowane technicznie od swojego poprzednika. Wygląd coupe już jest znany, w Paryżu poznamy odmianę roadster. W opcji: 310-konny silnik sparowany z napędem na 4 koła.
Otwarty wariant serii 2 jest ostatnim z rodziny małych BMW, który dopiero teraz doczekał się następcy. Dach nadal będzie materiałowy. Najmocniejszy dostępny silnik będzie rozwijał moc 326 KM.
Honda długo zwlekała z tą premierą, ale w Paryżu nareszcie pokaże Civica Type R po liftingu. Po raz pierwszy ten japoński hot hatch będzie miał turbodoładowanie.
Fiat 500X to nowy crossover dzielące technike z Jeepem Renegade'em. Auto będzie dostępne zarówno z napędem na przednią jak i obie osie. Ceny: poniżej 80 tys. zł. Samochód pojawi się u polskich dilerów najwcześniej wiosną 2015 r.
Ford Edge po raz pierwszy zostanie zaprezentowany publiczności w Paryżu, jednak do salonów wjedzie za prawie półtora roku! Europejscy klienci będą mogli wybierać wyłącznie spośród silników wysokoprężnych o mocy 180 lub 210 KM. Wnętrze jest bardzo komfortowe, jednak prześwit – mniejszy niż w Kudze.
Cała gama Focusa przejdzie face lifting, który przyniesie zmiany nie tylko z zewnątrz, lecz także w środku. Uproszczona zostanie m.in. obsługa systemu mulimedialnego. Sportowa wersja ST będzie teraz też dostępna z 18 5-konnym dieslem!
Mały crossover Hondy, którego mieliśmy okazję już podziwiać w minionym roku w Tokio nareszcie trafi do Europy. Jesieni ą zobaczymy go w Paryżu, wiosną – w polskich salonach sprzedaży. Dość specyficzna stylistyka i tradycyjnie wysokie ceny Hondy raczej nie uczynią z niego bestsellera. Na razie wiadomo, że za napęd będzie odpowiadał 1,5-litrowy silnik benzynowy. Alternatywnie można wybrać układ hybrydowy. Czekamy na więcej szczegółów technicznych.
Powrót Jaguar do klasy średniej. Czy okaże się wielki? Brytyjczcycy bardzo sumiennie przygotowali się do nawiązanie ponownej walki z BMW serii 3 i Mercedesem klasy C. Oficjalny wygląd jeszcze pozostaje tajemnicą, wiemy za to, że pod maskę trafią wyłącznie silniki 4-cylindrowe, a najmocniejszy z nich osiągnie 400 KM.
Dopiero na salonie paryskim brytyjczycy odsłonią Discovery w wersji Sport. Podobnie jak Range Rover także „dyskoteka” doczekała się „bardziej wyćwiczonej” odmiany. Auto będzie miało wiele gadżetów przydatnych w terenie.
W Paryżu po raz pierwszy zobaczymy na żywo nową Mazdę 2. Auto wyraźnie urosło (o 15 cm większe nadwozie) i stało się przestronniejsze. Kokpit to arcydzieło sztuki minimalizmu. Nowa mała Mazda bardzo przypomina koncepcyjną wersję – tak śmiały design z pewnościa przyciągnie nowych klientów. Start sprzedaży w Polsce: luty 2015.
Dobra wiadmość jest taka, że nowa limuzyna AMG będzie mocniejsza od swojej poprzedniczki i osiągnie 525 KM. Zła: będzie miała turbodoładowany silnik. Wolnossąca 6,2-litrowa jednostka odchodzi do lamusa a wraz z nią przejmujące brzmienie silnika. Widlasta „ósemka” z doładowaniem nie brzmi już tak, jak wolnossąy układ
Mini nie mogło pozostać Audi A1 Sportbackowi dłużne – na rynku debiutuje 5-drzwiowy wariant „miniaka”. Auto jest dłuże i ma większy rozstaw osi niż standardowy, 3-drzwiowy wariant, jednak ma tę samą paletę silników.
Po kilku latach nieobecności Nissan powraca do segmentu klasycznych kompaktów. W Europie Pulsara będą napędzać wyłącznie silniki turbodoładowane – 1,2-litrowy motor benzynowy o mocy 115 KM i 1,5-litrowe dCi osiągające 110 KM. Auto będzie produkowane w Barcelonie i trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku.
Opel dość długo zwlekał z prezentacją nowej Corsy. Ta którą zobaczymy w Paryżu bazuje na obecnym modelu – ma taki sam rozstaw osi i kół jak poprzedniczka a nadwozie jest o zaledwie 3 cm dłuższe. Stylistycznie mały Opel nawiązuje do Adama i Mokki. Pod maskę trafi 3-cylindrowy, benzynowy silnik 1.0 z turbo występujący w wariancie 90- lub 115-konnym, dostępne będą także wolnossące 1.2 i 1.4, 100-konne 1.4 z turbo i diesel 1.3 osiągający moc 75 lub 95 KM.
Na 30. rocznicę debiutu 205 GTi Peugeot przygotował podrasowaną wersję 208 GTi. Modyfikacje powierzono specjalistom z działu Peugeot Sport, którzy dali nam juz genielnego RCZ-R. Postanowili obniżyć o 10 mm zawieszenie, poszerzyć rozstaw kóło 22 mm z przodu i 16 mm z tyłu. Dobrano wyczynowe, 18-calowe felgi ze sportowymi oponami Michelin Pilot Sport, wydajniejszy układ hamulcowym Brembo i... układ start-stop. Silnik podkręcono do 208 KM i 300 Nm. Na szczęście pomyślano też o samoblokującym mechanizmie różnicowym Torsena. Sprint do „setki” to kwestia 6,5 s.
Druga nowość Peugeota to 508 po liftingu. W przeciwieństwie do modernizacji jaką przeprowadzono w poprzedniku, „407-ce” zmiany są zauważalne. Złośliwi twierdzą nawet, że auto trochę upodobniło sie do Volvo. Ceny sedana ze 120-konnym silnikiem benzynowym zaczynają się od 81 tys. zł. Najtańsze kombi występuje z turbodoładowanym silnikiem 1.6 (165 KM) i kosztuje równo 100 tys. zł.
Seat już kiedyś „wybierał się w teren” – Altea Freetrack jednak nie przyjęła się na rynku. Podwyższony i wyposażony w terenowe dodatki Leon X-Perience ma mieć więcej szczęścia. Dostępny będzie z silnikami o mocy 105, 150 lub 180 KM i napędem na 4 koła. Ceny: prawdopodobnie od ok. 110 tys. zł.
Trzecia generacja bestsellera Skody bazuje na poprzedniczce ale ma też korzystać z rozwiązań, które koncern przygotował wprowadzając modułową platformę podłogową. Pod maskę trafią 3-cylindrowe silniki, zawieszenie ma być bardziej komfortowe a oferta multimediów – bogatsza. Ostateczny wygląd nowej Fabii jeszcze nie został upubliczniony.
Najmniejsze auto w koncernie Daimlera powstało przy pomocy inżynierów Renault i jest dostępne w dwóch rozmiarach – jako wariant 2- i 4-osobowy. Silnik pozostał z tyłu (3-cylindrowy, moce od 60 do 90 KM) a we wnętrzu pojawiło się wiele elementów znanych z Renault. Kolory – jaskrawe!
Pod okropną karoserią tkwi technika przyszłości – FCV (skrót od Fueal Cell Vehicle) tkwi napęd wodorowy. Oznacza to, że z wydechu wydobywa sie tylko woda! Start sprzedaży zaplanowano na 2015 r. Jedyny problem: ograniczona infrastruktura stacji tankowania wodoru. Na razie.
Kolejny popis złej estetyki w wykonaniu Toyoty. Pod blachą to jednak na szczęście wciąż dobry Yaris, którego znaliśmy dotychczas. Światła LED-owe (do jazdy dziennej i pozycyjne) będą ter
Największy SUV Volvo kazał na siebie czekać aż 12 lat! W tym czasie rynek SUV-ów zmienił się nie do poznania, a mimo to przestarzały model wciąż miał swoje grono zwolenników. Nowy model będzie miał wyłącznie silniki 4-cylindrowe i całkowicie odmienioną stylistykę.
Dziennikarze już mieli okazję go poznać podczas specjalnej prezentacji, jednak klienci pierwszy raz zobaczą auto dopiero na paryskim salonie. Zgodnie z oczekiwaniami bestsellerowa limuzyna (także na naszym rynku) przeżywa ewolucję zamiast rewolucji, technicznie za to auto zbliży się do klasy premium i może zagrozić Audi A4.