Jaguar F-Type to jeden z najlepszych samochodów sportowych z jakimi mieliśmy do czynienia w ostatnich latach. Ma świetny styl, genialne sztywne i lekkie podwozie i daje mnóstwo przyjemności z jazdy. Jest jednak jeden problem – w Polsce nikt go nie chce. Być może odświeżona wersja bardziej przypadnie do gustu fanom sportowych coupe i roadsterów.
Zmiany w środku i na zewnątrz
Odświeżony F-Type otrzymał zmienione zderzaki i nowe, aktywne reflektory full-LED, które automatycznie dostosowują wiązkę i zasięg światła w zależności od tego czy jedziemy w mieście, po autostradzie, czy w złych warunkach pogodowych. W środku zamontowano najnowszy system multimedialny Touch Pro z dotykowym ekranem o przekątnej ośmiu cali. Połączenie z Internetem pozwoli powiadomić znajomych o planowanej godzinie dotarcia do celu, jakby zwykły telefon już nie wystarczał. Nawigacja wreszcie ma wbudowany monitoring ruchu i oblicza trasę z uwzględnieniem korków, za jej pośrednictwem można zaplanować też podróż piechotą już po zaparkowaniu samochodu.
Współpraca z GoPro
Nowością w odmłodzonym F-Type jest aplikacja ReRun, która po podłączeniu smartfona kablem USB do samochodu i sparowania go z kamerą GoPro pozwala nałożyć na nagrany obraz parametry jazdy takie jak prędkość samochodu, wychylenie pedałów gazu i hamulca, przeciążenia i kąt skrętu kół. Po zsynchronizowaniu nagrania z aplikacją mamy gotowy onboard, którym możemy się pochwalić znajomym na mediach społecznościowych, albo pokazać komuś, kto jeździ lepiej od nas, by wytłumaczył dlaczego przednie opony zużywają się szybciej od tylnych.
Pięć wersji silnikowych
W nowym wcieleniu, Jaguar F-Type występuje z pięcioma silnikami do wyboru i dwoma wariantami nadwozia – roadster i coupé. Wszystkie mają doładowanie; V6 rozwijają moc 340, 380 lub 400 KM, wersje V8 to już 550 lub 575 KM. W wersjach V6 z napędem na tył można wybrać przekładnię manualną lub ośmiostopniowy automat, odmiany AWD połączone są tylko ze skrzynią automatyczną, podobnie jak wszystkie warianty V8 (tylko AWD i tylko automat). Najsłabszy F-Type, 340 KM z ręczną skrzynią, pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 5,7 s i osiągnąć maksymalnie 260 km/h, najmocniejsza wersja V8 z mocą 575 KM to 3,7 do „setki” i 322 km/h prędkości maksymalnej, czyli terytorium superaut.
F-Type 400 Sport – nowa wersja specjalna
Wprowadzenie odświeżonego modelu Jaguar świętuje limitowaną wersją 400 Sport, która oferowana będzie na całym świecie, ale tylko w roku modelowym 2018. Samochód dostępny jako roadster i coupé, z napędem na tył lub AWD, ma silnik V6 o mocy podniesionej z 380 do 400 KM i dostępny jest w jednym z trzech kolorów – białym, srebrnym lub czarnym. Poznacie go po pakiecie Sport Design z dodatkowym ospojlerowanym, żółtych dodatkach i oznaczeniach 400 Sport umieszczonych na przednim spliterze, zaciskach hamulcowych oraz nad tylnym i po felgach o średnicy 20 cali wykończonych ciemnoszarym satynowym lakierem. W środku czerń tapicerki przełamana jest żółtymi akcentami, logo 400 Sport widnieje na kierownicy, zagłówkach i konsoli środkowej. Samochód wyposażony jest też we wzmocniony układ hamulcowy z tarczami ośrednicy 38 cm z przodu i 37,6 cm z tyłu, a także w układ, który pozwala kierowcy samodzielnie wybrać reakcję gazu, skrzyni biegów, układu kierowniczego i adaptacyjnych amortyzatorów.
Pierwsze Jaguary F-Type po liftingu trafią do salonów wiosną, nie znamy jeszcze polskich cen, ale do tej pory za najtańsze coupé z napędem na tył, ręczną skrzynią i silnikiem V6 o mocy 340 KM trzeba było zapłacić 370 200 zł.