Auto Świat KIA KV7: nowa koncepcja przestrzeni

Koncept KV7, stworzony w kalifornijskim studio stylistycznym koreańskiego producenta, oficjalną premierę miał podczas styczniowego salonu samochodowego w Detroit. Według Kii rzuca on wyzwanie powszechnemu przekonaniu, że vany służą tylko do przewozu osób i najlepiej sprawdzają się w wielodzietnych rodzinach.

KV7 poza możliwością zabrania na pokład wielu pasażerów i ich bagażu może być wykorzystywane jako centrum spotkań przyjaciół podczas podróży i aktywnego spędzania wolnego czasu. Auto wyróżnia się oryginalną stylistyką nadwozia, która inspirowana była filozofią „obudowanego pudełka”, zaprezentowaną po raz pierwszy w modelu Soul i bardzo dobrze przyjętą przez klientów.

Duży prześwit oraz zastosowanie 20-calowych kół mają podkreślać uniwersalny charakter modelu i jego zdolność poruszania się nie tylko po dobrych nawierzchniach. Diodowe reflektory, charakterystyczna LED-owa listwa na zderzaku, pełniąca funkcję świateł przeciwmgielnych, oraz migacze na lusterkach z aktywnym sygnałem narastającym w kierunku skrętu stanowią zapowiedź rozwiązań, które w najbliższej przyszłości mają trafić do modeli seryjnych.

Do przestronnego wnętrza wchodzi się przez szeroko otwierane drzwi przednie i unoszone do góry (gullwing) drzwi tylne po bokach samochodu. Siedzenia można przesuwać i łatwo dopasowywać w ten sposób przestrzeń pasażerską do aktualnych potrzeb, np. szybko przekształcić kabinę w małą salę konferencyjną. Przyjemną atmosferę zapewnia diodowe oświetlenie.

Do dyspozycji osób podróżujących z tyłu jest duży kolorowy monitor z dotykowym ekranem, montowany w ściance bocznej (wyglądem przypomina rozkładany stolik). Moduł Wi-Fi zapewnia dostęp do internetu (jednocześnie może być podłączonych kilka smartfonów lub laptopów). Dotykowy panel sterujący umieszczono również z przodu w zasięgu ręki kierowcy.

Co ciekawe, po uruchomieniu silnika cała deska rozdzielcza przesuwa się o ok. 15 cm w kierunku prowadzącego, co gwarantuje mu bardziej ergonomiczną obsługę pokładowych multimediów.

Pod maską konceptu umieszczono turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem z nowej linii Theta II. Jednostka ta osiąga moc 285 KM i współpracuje z 6-biegową skrzynią automatyczną. Średnie spalanie nie powinnoprzekroczyć 8 l/100 km.

KV7 raczej nie wejdzie do produkcji seryjnej, ale może stanowić zapowiedź nowej generacji Carensa.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki