Najstarszym eksponatem na wystawie w Essen będzie zwycięzca Rajdu Alpejskiego - Audi typ C z roku 1919. To pojazd o mocy zaledwie 35 KM, rozwijający prędkość 80 km/h, ale bardzo utytułowany. To właśnie Audi typ C wygrało trzy razy z rzędu (w latach 1912, 1913 i 1914) Rajd Alepjski - najtrudniejszy w tamtych latach wyścig długodystansowy.
Bardzo ciekawą konstrukcją jest - zapowiadane w Essen - Audi Union Silberpfeil typ A, tzw. srebrna strzała. To pierwszy samochód wyścigowy Auto Union z 1934 roku. Silnik do bolidu - o pojemności 4,4 litra i mocy 295 KM skonstruował legendarny Ferdinand Porsche.
Mniej spektakularny wygląd, ale równie bogatą historię ma kolejny model - Audi Rallye quattro A2. Pod maską silnik 360 KM, a przyspieszenie do „setki" w 4,2 sekundy. To właśnie za kierownicą A2 szwedzki kierowca Stig Blomqvist zdobył puchar mistrza świata kierowców, a dla Audi tytuł mistrza świata producentów.
Audi pokaże w Essen także nowsze bolidy - z dwudziestoczterogodzinnego wyścigu Le Mans. Audi praktycznie co roku święci tam tryumfy - w ciągu ostatnich 15 lat bolidy z czterema pierścieniami wygrywały 12 razy! Na stoisku Audi w hali nr 7 wystawione zostanie m.in. Audi R8R z 1999 roku oraz najnowsza konstrukcja - hybrydowe Audi R18 e-tron quattro.