Logo

KnausTabbert Hybrid

Tomasz Sadowski
Tomasz Sadowski

Ogniwa słoneczne na dachu samochodu kempingowego i energooszczędne żarówki oświetlające jego wnętrze to już nic nowego. Ale teraz przyszła pora na zaangażowanie techniki hybrydowej w… przyczepie kempingowej. Knaus Tabert nazwał swój system Efficiency Line.

Zastosowane rozwiązanie nie tylko zapewnia „domowi na haku” mobilność bez holującego auta, lecz także – gdy przyczepa jest już holowana – pomaga przy pokonywaniu podjazdów, manewrowaniu w trudnym terenie i na śliskiej nawierzchni. Również niestabilne zachowanie przyczepy może zostać zredukowane dzięki możliwości dozowania dodatkowej siły hamowania, którą wytwarza silnik elektryczny pracujący w roli generatora.

Jeśli wydajność napędu elektrycznego okaże się wystarczająca, do holowania hybrydowej przyczepy będą mogły służyć nawet auta z silnikami o mniejszej mocy, które miałyby kłopoty z uciągnięciem „domu na kołach” bez dodatkowego napędu. Jak widać, technika hybrydowa przydaje się w wielu sytuacjach, przyczyniając się do obniżenia zużycia paliwa, a na postoju zmagazynowana w akumulatorach energia odzyskana podczas hamowania może służyć jako dodatkowe źródło zasilania urządzeń elektrycznych.

Autor Tomasz Sadowski
Tomasz Sadowski
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu