Ogniwa słoneczne na dachu samochodu kempingowego i energooszczędne żarówki oświetlające jego wnętrze to już nic nowego. Ale teraz przyszła pora na zaangażowanie techniki hybrydowej w… przyczepie kempingowej. Knaus Tabert nazwał swój system Efficiency Line.

Zastosowane rozwiązanie nie tylko zapewnia „domowi na haku” mobilność bez holującego auta, lecz także – gdy przyczepa jest już holowana – pomaga przy pokonywaniu podjazdów, manewrowaniu w trudnym terenie i na śliskiej nawierzchni. Również niestabilne zachowanie przyczepy może zostać zredukowane dzięki możliwości dozowania dodatkowej siły hamowania, którą wytwarza silnik elektryczny pracujący w roli generatora.

Jeśli wydajność napędu elektrycznego okaże się wystarczająca, do holowania hybrydowej przyczepy będą mogły służyć nawet auta z silnikami o mniejszej mocy, które miałyby kłopoty z uciągnięciem „domu na kołach” bez dodatkowego napędu. Jak widać, technika hybrydowa przydaje się w wielu sytuacjach, przyczyniając się do obniżenia zużycia paliwa, a na postoju zmagazynowana w akumulatorach energia odzyskana podczas hamowania może służyć jako dodatkowe źródło zasilania urządzeń elektrycznych.