To już pewne. Kończy się sprzedaż Lancii na rynkach Europy. Rewitalizacja marki przeprowadzona kilka lat temu a opierająca się na dołączeniu do Ypsilona i Delty przemianowanych na Lancie Chryslerów 300 C i Voyager nie powiodła się. Najpierw z oferty wycofano wszystkie auta poza produkowanym w Tychach miejskim Ypsilonem, teraz likwidowane będą salony Lancii w całej Europie, w tym punkty sprzedaży tej marki w Polsce. Ten ostatni ruch potwierdził Marek Kisz, dyrektor handlowy FCA Poland. Powód jest prosty – znikome zainteresowanie Ypsilonem na europejskich rynkach.

To jednak nie oznacza zniknięcia Lancii z motoryzacyjnego krajobrazu. Mały Ypsilon świetnie sprzedaje się we Włoszech, gdzie ze sprzedażą ponad 60 tys. sztuk w 2016 r. był liderem segmentu B. Co więcej, jego popularność wzrosła w ostatnim roku o kilkanaście procent, produkcja tego modelu w Tychach zostanie więc utrzymana a jej wielkość – dopasowana do potrzeb rynku włoskiego.