Auto Świat LANXESS przedstawia eko mobilność

LANXESS przedstawia eko mobilność

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Ekologiczna mobilność to nowe wyzwanie dla rozwijającej się w niewyobrażalnie szybkim tempie motoryzacji, zwłaszcza w Azji i Amerce Południowej, gdzie obserwuje się wyraźny wzrost zamożności i populacji

LANXESS przedstawia eko mobilność
Auto Świat
LANXESS przedstawia eko mobilność

Tempo, które zostało narzucone przez współczesną cywilizację, wymaga szybkiego reagowania, a to z kolei powoduje wzrost mobilności. Wyzwaniem jest połączenie społecznych i indywidualnych potrzeb z dbałością o środowisko.

Zmiany klimatu, szybki przyrost naturalny, wzrost uprzemysłowienia największych państw świata, tworzenie się megamiast – wszystko to wpływa na wzrost mobilności. LANXESS, jako firma chemiczna oferująca produkty dla motoryzacji, ma to na uwadze. Dlatego właśnie innowacyjne produkty LANXESS tworzone są z myślą o zrównoważonym rozwoju, czy zmniejszeniu emisji CO2.

Produkty LANXESS to nie tylko wysokowydajny kauczuk syntetyczny wykorzystywany do produkcji oszczędnych opon, ale również nowoczesna technologia hybrydowa zmniejszająca wagę pojazdów, czy rozwiązania dla samochodów elektrycznych. Lekka konstrukcja staje się zresztą kluczowym czynnikiem decydującym o sukcesie mobilności elektrycznej. Pomaga rekompensować duży ciężar akumulatorów, które mogą ważyć nawet 250 kilogramów. Zwiększenie zasięgu o każdy dodatkowy kilometr ostatecznie pomaga mobilności elektrycznej zdobyć szersze uznanie wśród społeczeństwa. A uznanie to jest konieczne do osiągnięcia sukcesu.

Wykorzystanie pełnego potencjału tworzyw sztucznych w pojazdach wymaga czasu, ale nawet dzisiaj zawartość tworzyw sztucznych w pojazdach wynosi do 20%, a wskaźnik ten wykazuje tendencję wzrostową. Na przykład Durethan i Pocan firmy LANXESS przyczyniają się do obniżenia masy samochodów poprzez możliwość zastąpienia nimi części metalowych, które są wielokrotnie cięższe. Ponadto oferują nowe możliwości projektowe, które można połączyć z wyższym stopniem funkcjonalności w porównaniu z innymi materiałami, takimi jak metal. Z kolei X-Lite umożliwia wytwarzanie wysokiej jakości skóry o wadze od 20 do 30% mniejszej niż skóra konwencjonalna. Materiał używany do produkcji siedzeń w samochodach i samolotach obniża ich masę, pomagając zaoszczędzić paliwo i poprawić nośność. Obie korzyści przekładają się na lepsze wykorzystanie zasobów.

Względnie największym „pożeraczem energii” są opory toczenia. Odpowiadają one za około 20-30% zużycia paliwa. Wysoko wydajne rodzaje kauczuków syntetycznych o wyjątkowej trwałości zmniejszają opory toczenia opon bez negatywnego wpływu na bezpieczeństwo. W ten sposób pomagają zmniejszyć zużycie paliwa i obniżyć emisje CO2, a tym samym wyraźnie przyczyniają się do rozwoju ekologicznej mobilności. Takim kauczukiem jest Buna CB (Nd-BR) produkowany przez LANXESS. Zmniejsza opory toczenia bieżników i ścian bocznych opon, co bezpośrednio wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 przez samochody nawet o 5%.

Tutaj możesz też ściągnąć aplikację na iPhona i iPada

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków