euro.Właściciele firmy Leopard Automobile nie podają dokładnej liczby dotychczas sprzedanych egzemplarzy. Zdradzają jedynie, że wśród nabywców tego rarytasu znaleźli się szejk z Dubaju, członek szwedzkiej rodziny królewskiej, a także tajemniczy nabywca z Polski. Ze względu na wartość takiego samochodu, producent zobowiązany jest do dotrzymania tajemnicy o ich nabywcach. Fakt, że jest ich coraz więcej. Każde auto jest budowane indywidualnie i trwa to wiele miesięcy.Rosnąca lista zamówień spowodowała, że obok istniejącej starej hali powstaje nowa, która pozwoli zreorganizować i przyspieszyć proces produkcyjny. Obok roadstera pod koniec br. planowane jest rozpoczęcie produkcji modelu coupé, a to wymaga większej powierzchni do zrealizowania tego projektu. Roadster Leopard ma długość 3800 mm, szerokość 1713 mm, wysokość 1240 mm, a rozstaw osi 2500 mm. Masa własna pojazdu wynosi 1150 kg. Napędzany jest całkowicie aluminiowym silnikiem V8 o pojemności skokowej 5967 ccmi mocy 405 KM przy 6000 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 542 Nm przy 4400 obr./min. Jednostka ta współpracuje z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Producent zastosował czterozaciskowe hamulce tarczowe Bremo. Przednie koła mają 16-calowe obręcze z metali lekkich i opony o wymiarach 225/50 ZR 16 oraz tylne 17-calowe z oponami 255/45 ZR 17. Komfort jazdy zapewnia niezależne zawieszenie wszystkich kół, a bezpieczeństwo - specjalny stalowy pałąk ochronny umieszczony tuż za fotelami. Zbiornik paliwa na 80 l pozwala na pokonanie dystansu kilkuset kilometrów, bo średnie zużycie paliwa mocnej jednostki napędowej pochodzącej z Chevroleta Corvette osiąga w ruchu miejskim imponujące 17,2 l/100 km. Jednak przyjemność jazdy tym roadsterem jest tego warta: przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,0 s, aprędkość maksymalna (ograniczona elektronicznie) wynosi 250 km/h. Wyposażenie obejmuje m.in. nawigację satelitarną Naviflash z centralnie umieszczonym panelem ciekłokrystalicznym oraz instalację GSM z systemem głośnomówiącym. Styl retro wprowadza 6 okrągłych zegarów umieszczonych centralnie.
Leopard wśród gwiazd AMI
Niewiele jest polskich produktów, które cieszą się światową sławą, a jednocześnie czas oczekiwania na ich zakup trwa wiele miesięcy. Do nich należy dwuosobowy roadster Leopard z Mielca, który kosztuje 120 tys.