Model RX od samego początku swojego istnienia uważany jest za pierwszego prawdziwie prestiżowego SUV-a. Innowacyjność to znak rozpoznawczy Lexusa, stąd towarzysząca projektantom szczególna dbałość o komfort, osiągi i właściwości jezdne samochodu. Jednocześnie, pamiętając o dziedzictwie tego modelu, zachowane zostały najlepsze cechy wcześniejszych generacji Lexusa RX.

Nowy Lexus RX jest mocną odpowiedzią na trendy i tendencje rynkowe, czyli coraz większą popularność SUV-ów oraz postępującą elektryfikację samochodów osobowych. Nowy RX stawia na precyzję wykonania, komunikację kierowcy z samochodem, bezpieczeństwo, komfort podróżowania oraz najnowocześniejsze technologie. Lexusy od lat słyną z napędów hybrydowych – RX oferuje aż 3 wersje, a platforma GA-K, na której został zbudowany wnosi zupełnie nową jakość pod względem właściwości jezdnych i komfortu.

WYRAFINOWANA SYLWETKA

Zaprojektowany niemal od podstaw nowy Lexus RX nie zatracił swoich cech charakterystycznych, które doskonale zna już 3,5 milionów jego dotychczasowych użytkowników. To Lexus, który mocno rzuca się w oczy: nowy, przykuwający spojrzenia grill przechodzący płynnie w futurystyczną maskę, duże, 21-calowe koła, charakterystyczne boczne przetłoczenia. Sylwetka Lexusa RX wygląda imponująco, a wyjątkową stylistykę podkreśla listwa świetlna LED rozciągnięta na całej szerokości tylnej części auta.

Zwiększenie rozstawu osi o 60 mm i obniżenie linii dachu o 10 mm spowodowały, że proporcje są smuklejsze, a tym samym zdecydowanie bardziej efektowne. Nisko położony środek ciężkości, wyrazisty kształt reflektorów i szerszy o 15 mm rozstaw przednich kół podkreślają z kolei stabilność pojazdu.

Decyzje stylistyczne nie przesłoniły dbałości o przestrzeń: miejsca na bagaż jest teraz więcej. Kabina SUV-a jest też maksymalnie przestronna dzięki wydłużeniu jej o 50 mm i jednoczesnym obniżeniu o 30 mm progu załadunkowego.

WNĘTRZE PEŁNE TECHNOLOGII PRZYSZŁOŚCI

Wnętrze odzwierciedla koncepcję Tazuna. Oznacza to nie tylko wygodny fotel z podgrzewaniem i wentylacją, ale przede wszystkim intuicyjną obsługę, podporządkowaną zasadzie, „oczy kierowcy patrzą na drogę”. W nowym Lexusie RX wszystkie pokrętła są pod ręką. Oprócz tradycyjnych przełączników w kabinie znajduje się duży dotykowy ekran, którego obsługa nie odrywa wzroku kierowcy od bieżących wydarzeń na drodze. Materiały najwyższej klasy, takie jak skóra (naturalna lub sztuczna) oraz zamsze z precyzyjnie wytłoczonym logo Lexusa nadają wnętrzu wyjątkowego charakteru. Za jakość wykonania odpowiadają mistrzowie Takumi, których pracą Lexus się szczyci.

HYBRYDY KLASY PREMIUM

Każda wersja napędu nowego Lexusa RX ma indywidualny charakter zgodny z koncepcją Lexus Driving Signature. Dla każdego z napędów konfiguracja podwozia gwarantuje najwyższy komfort, pewne prowadzenie i płynne przyspieszenie.

Hybrydowe układy w nowym Lexusie RX dostępne są w trzech wariantach. Zużywają niewiele paliwa, zarówno w mieście jak i na trasie, zachowując przy tym moc i dynamikę jazdy. Jedną z hybryd znamy już z nowego Lexusa NX, a pozostałe, czyli plug-in oraz nowa, turbodoładowana hybryda zapewniają doskonałe osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Turbodoładowana hybryda, którą opracowali inżynierowie Lexusa, to coś, czego w segmencie SUV-ów klasy premium jeszcze nie było.

LEXUS RX 500h - PRZEŁOMOWA HYBRYDA

Sercem tego hybrydowego napędu jest turbodoładowany silnik o pojemności 2,4l wraz z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów i dwoma silnikami elektrycznymi. Dzięki napędowi DIRECT4 możliwa jest błyskawiczna reakcja na zmianę przyczepności i uślizgi kół. Moc 371 koni daje przyspieszenie do setki w niewiele ponad 6 sekund. Dynamic Rear Steering to nazwa skrętnej tylnej osi, która pozwala osiągnąć jeszcze większą precyzję w prowadzeniu samochodu..

LEXUS RX 450h - PREMIEROWY PLUG-IN

Czterocylindrowy silnik 2,5 połączony jest z wydajną baterią o pojemności 18,1 kWh. Dodatkowy silnik elektryczny przy osi tylnej zapewnia napęd na cztery koła. Osiągi są naprawdę imponujące - w 6,5 sekundy do setki. Moc to 309 KM.

15 lat doświadczenia inżynierów Lexusa w produkcji hybryd sprawiło, że stworzyli auto, które po naładowaniu przejedzie 65 km wyłącznie na prądzie. Brak ładowania z zewnętrznego źródła spowoduje, że auto zadziała jak tradycyjna hybryda. Baterię można uzupełnić na stacji ładowania albo nawet w domowym kontakcie. Dystans 100 km to spalanie ok. 1,1 l/100 km. Z kolei wykorzystując tylko silnik elektryczny Lexus RX 450h może jechać z prędkością 135 km/h.

Napęd typu plug-in Lexusa utrzymuje wysoką wydajność zarówno w trybie elektrycznym, jak i hybrydowym. Hybryda typu plug-in i możliwość ładowania jej w domu to dla portfela i zarazem dla środowiska bardzo wymierna korzyść.

LEXUS RX 350h – ŚWIETNY DLA OSZCZĘDNYCH

Sprawdzone rozwiązania są podstawą Lexusa RX 350h. Oszczędny hybrydowy układ ma 2,5 litrowy silnik benzynowy połączony z wydajną jednostką elektryczną. Stanowi świetną alternatywę dla aut z silnikiem diesla, przy zużyciu paliwa 6,3 l/100 km. Jest przy tym naprawdę komfortowym SUV-em z mocą 245KM. RX 350h prezentuje wysoką kulturę pracy, co oznacza niski poziom emisji i długą możliwość jazdy na zasilaniu elektrycznym. To idealne auto dla tych, którzy cenią sobie komfort oraz wydajność.

NOWY RX WYTYCZA DROGĘ

Nowa generacja Lexusa RX posiada aktualizowany na bieżąco nowy system multimedialny z funkcją Lexus Connected. Tym samym standardem stał się software 3,6 raza szybszy od poprzedniego systemu. Jego możliwości pokaże nam 14-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości pokryty antyrefleksyjną powłoką.

Dzięki modułowi DCM służby ratunkowe będą wiedzieć czy doszło do wypadku i jak szybciej dojechać do celu. Oprócz wbudowanej nawigacji Lexus RX oferuje też usługi w chmurze (na wybranych rynkach). Nowy RX posiada również asystenta mowy „Hey Lexus”, który reaguje na głos, rozumie kontekst i pozwala – dosłownie – na lepsze połączenie kierowcy z autem. Zapewnia także bezprzewodową obsługę Apple CarPlay® oraz przewodową Android Auto™. Dzięki aplikacji Lexus Link można zdalnie obsługiwać klimatyzację, uruchomić drzwi, czy światła awaryjne. W standardzie wyższych wersji na pokładzie Lexusa RX-a znajduje się system audio Mark Levinson® Premium Sound Surround. To nagłośnienie najwyższej klasy, na które składa się wzmacniacz, jednostka centralna oraz 21 głośników.

NAJWYŻSZE POZIOMY BEZPIECZEŃSTWA

W nowym Lexusie RX zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa. Wszystko po to, by przenieść bezpieczeństwo na jeszcze wyższy poziom. Tak powstał Lexus Safety System +3, który stanowi przedłużenie zmysłów kierowcy. System ochrony przedzderzeniowej (PCS) wykrywa obiekty i uczestników ruchu, a jego zadaniem jest zapobieganie kolizjom. Wspomaga go funkcja Emergency Steering Assist, dzięki której łatwiejsze jest wymijanie przeszkód w trudnych sytuacjach. Ulepszono tempomat (DRCC), poprawiając komfort prowadzenia samochodu – rozpoznanie aut na torze jazdy jest jeszcze lepsze, a jazda po właściwym pasie ruchu jest bardziej precyzyjna i naturalna. Funkcją tempomatu jest również inteligentne “czytanie” większej ilości znaków drogowych. Znane z NX-a klamki posiadają funkcję bezpiecznego wysiadania, uniemożliwiającą otwarcie drzwi w sytuacji, gdy z tyłu zbliża się zagrażający nam obiekt.

Lexus RX bez problemu będzie poruszał się w ciasnych uliczkach, ponieważ system kamer panoramicznych 360 stopni zapewnia doskonały obraz wokół auta. Trójwymiarowy model pojazdu widziany z góry wspomaga orientację w terenie i jest w stanie zapamiętać do trzech najczęściej wykorzystywanych miejsc parkingowych.

NOWY RX NADJEŻDŻA W WIELKIM STYLU

Na przełomie sierpnia i września auto znakomicie zaprezentowało się na czerwonych dywanach: Lexus jest bowiem mecenasem 79. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji – La Biennale di Venezia. Festiwal odbywający się na Lido Di Venezia od 31 sierpnia do 10 września tradycyjnie przyciąga największych twórców kina.

Nie ulega wątpliwości, że pojawienie się nowego Lexusa RX to motoryzacyjna premiera roku.