Problemy Forda prawdopodobnie doprowadzą do ukończenia produkcji jednego z ostatnich amerykańskich krążowników szos. Lincoln Town Car – limuzyna o długości 5,49 m lub 5,64 m w wydłużonej wersji – produkowany jest w zakładzie Wixom w Michigan, który prawdopodobnie zostanie zamknięty.
Limuzyna wykorzystująca klasyczną koncepcję napędu produkowana jest od początku lat osiemdziesiątych minionego stulecia. Znana jest przede wszystkim dzięki najróżniej wydłużonym wersjom, które jako symbol amerykańskiego luksusu trafiły również do Europy. Dzisiejszy Town Car, który nadal jest w ofercie marki, to przestronne auto, które napędzane jest wyłącznie 16-zaworowym 8-cylindrowcem 4,6 l o mocy 238 koni przy 4900 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 389 Nm przy 4100 obr./min przekazywany jest na tylną oś za pośrednictwem 4-biegowego automatu. Karoseria nie jest typową dziś samonośną konstrukcją, ale jest zamontowana na odrębnej ramie podwoziowej.
Aktualnie roczna sprzedaż modelu wynosi ok. 50 tys. sztuk, w czasach największej sławy ilość sprzedanych aut była nawet trzykrotnie większa.
Lincoln Town Car – prawdopodobny koniec jednego z ostatnich prawowitych Amerykanów
Lincoln Town Car – prawdopodobny koniec jednego z ostatnich prawowitych Amerykanów
Lincoln Town Car – prawdopodobny koniec jednego z ostatnich prawowitych Amerykanów
Lincoln Town Car – prawdopodobny koniec jednego z ostatnich prawowitych Amerykanów
Lincoln Town Car – prawdopodobny koniec jednego z ostatnich prawowitych Amerykanów
Lincoln Town Car – prawdopodobny koniec jednego z ostatnich prawowitych Amerykanów