Ciągnik siodłowy w wersji TGX EfficientLine pozwala, bez stosowania kosztownych rozwiązań technicznych, zaoszczędzić nawet do 3 litrów oleju napędowego na każde 100 kilometrów. W ten sposób użytkownik ponosi niższe koszty eksploatacji pojazdu i dzięki redukcji emisji CO2 może wykazać lepszy bilans środowiskowy.

Zakładając roczny przebieg pojazdu na poziomie 150 tys. kilometrów i czteroletni okres jego użytkowania można zaoszczędzić nawet 18 tys. litrów oleju napędowego oraz obniżyć emisję CO2 o 47 ton.

Dzięki zastosowaniu w ciągniku siodłowym TGX EfficientLine licznych elementów wyposażenia, pozwalających na redukcję zużycia paliwa ciągnik ten staje się atrakcyjny cenowo w porównaniu z innymi dowolnie skonfigurowanymi pojazdami z analogicznie skonfigurowanym wyposażeniem. Zakres wyposażenia zapewniającego poprawę efektywności eksploatacji pojazdu:

Alternatywnie dostępna jest skrzynia biegów MAN TipMatic® Fleet z oprogramowaniem umożliwiającym pracę w trybie automatycznym lub MAN TipMatic® Profi, który może pracować w trybie automatycznym lub ręcznym. Dwunastostopniowa skrzynia biegów z optymalną strategią przełączania pozwala na znaczną redukcję zużycia oleju napędowego.

Ciśnienie kół niższe od optymalnego o 2 bar powoduje wzrost zużycia paliwa o 0,2 l na 100 km. System TPM kontroluje ciśnienie powietrza w oponach, dzięki czemu można uniknąć

90 % wszystkich awarii opon.

Pakiet aerodynamiczny i osłona boczna podwozia zapewniają znaczną poprawę parametrów w zakresie oporu powietrza. Brak zewnętrznej osłony przeciwsłonecznej oraz właściwe ustawienie spoilera dodatkowo przyczyniają się do ograniczenia zużycia paliwa.

Specjalny system zarządzania sprężonym powietrzem Air Pressure Management (APM) oferowany przez MAN automatycznie wyłącza sprężarkę powietrza w okresie, gdy nie ma zapotrzebowania w układzie na sprężone powietrze.

Materiał, z jakiego wykonane są opony energooszczędne oraz ich konstrukcja ograniczają możliwość deformacji opon, a tym samym zmniejszają opór toczenia i zużycie paliwa.

Aluminiowy zbiornik sprężonego powietrza, zbiornik paliwa i felgi oraz brak koła zapasowego powodują znaczne ograniczenie masy własnej pojazdu i pozwalają na zwiększenie ładowności nawet o 500 kg.