Bardzo ciekawą analizę przeprowadziła firma Quickco. Na podstawie wyników wyszukiwania w Google stworzyła mapę najpopularniejszych producentów samochodów w każdym państwie. Czy pokrywają się one z wielkością sprzedaży? Sprawdźcie sami.

W 2016 roku Toyota utraciła koronę światowego lidera sprzedaży w branży motoryzacyjnej. Wyprzedził ją Volkswagen, który sprzedał 10 310 000 samochodów – o 135 000 egzemplarzy więcej. Mimo to nie zmieniła się pozycja japońskiej marki w Google. To wciąż najpopularniejszy i najbardziej poszukiwany producent aut na świecie. Numer 1 aż w 74 krajach, w tym m.in. USA, Australii, Chinach, Arabii Saudyjskiej czy Mongolii. I trochę jesteśmy zaskoczeni tym faktem, ponieważ jest wiele innych bardziej interesujących samochodów do oglądania w Google.

Sytuacja wygląda zupełnie inaczej w Europie. Na Starym Kontynencie dominuje BMW (jest to też druga najpopularniejsza marka w świecie – króluje w 51 państwach). Najczęściej informacji o autach marki z Monachium w internecie szukają m.in. Polacy, Niemcy, Austriacy, Brytyjczycy, Ukraińcy czy Norwegowie. Drugą najchętniej „wygooglywaną” marką w Europie jest... Hyundai. Francuzi, Szwedzi, Włosi i Niemcy cenią swoje – Renault, Volvo i Fiat.

W krajach azjatyckich, Brazylii i Kanadzie na pierwszym miejscu znajduje się Honda, a lider sprzedaży Volkswagen cieszy się popularnością tylko w Hiszpanii, Rumunii, Estonii, Andorze, Urugwaju, na Białorusi i Wyspach Zielonego Przylądka.