Szósta odsłona Maserati Quattroporte została oficjalnie pokazana światu w styczniu 2013 roku podczas Motor Show w Detroit. Elegancka limuzyna z włoskim rodowodem ruszyła do walki z takimi gigantami segmentu F jak Mercedes klasy S, BMW serii 7 czy Audi A8. Jak sobie radzi w tym starciu? Naprawdę dobrze. A to dowód na to, że klienci z segmentu luksusowych limuzyn wreszcie zaczęli poszukiwać aut, które są nie tylko eleganckie, ale także wysublimowane i elitarne.
Karoseria Maserati Quattroporte jest dziełem Lorenzo Ramaciottiego - byłego projektanta Pininfariny. Nadwozie kształtem przypomina poprzednika, jednak to jedyna cecha wspólna obydwu modeli. Twórcom sedana z Włoch zależało na stworzeniu limuzyny, która będzie przypominać coupe. Opływowa linia zdaje się wypełniać to założenie w stu procentach. Długa maska zestawiona z wyobloną kabiną pasażerką i krótką klapą bagażnika idealnie nawiązuje do dwudrzwiowych samochodów sportowych.
Codzienne wydanie haute couture!
Powalająco prezentuje się przód nadwozia nowego Maserati Quattroporte. Duży grill wyraźnie wyciągnięty do przodu poprzedzony nieco schowanymi, ale bardzo nowoczesnymi lampami i przetłoczoną maską spodoba się każdemu wielbicielowi aut sportowych. Dodatkowo uwagę skupiają trzy kwadratowe wloty powietrza w przednich błotnikach, przetłoczenie tylnego nadkola zachodzące aż na tylne drzwi oraz zadarta klapa bagażnika.
Drzwi Maserati Quattroporte chronią dostępu do prawdziwie luksusowego i z wyjątkowym smakiem wykonanego wnętrza. W każdym elemencie auta widać rękę włoskich mistrzów.
Maserati - jazdy testowe w Krakowie
Deska rozdzielcza w Maserati Quattroporte stanowi kwintesencję włoskiego stylu. Jest prosta ale jednocześnie bardzo stylowa. Nie prezentuje się ostentacyjnie, nie jest przeładowana zbędnymi elementami i nie jest przeprojektowana jak to bywa u konkurentów z Niemiec. Wyrafinowany umiar powinni docenić wszyscy miłośnicy pięknej i wyjątkowej motoryzacji. Fotele Maserati są świetnie wyprofilowane i idealnie trzymają w zakrętach. Kierownica jest mała, zgrabna i świetnie leży w dłoniach. Aby zapewnić kierowcy pozycję maksymalnie dopasowaną do jego potrzeb, Włosi dają nawet możliwość regulowania ustawienia wysokości pedałów.
Diesel w Maserati to nie ujma na honorze!
Kierowcy i potencjalni klienci kierują swoje zainteresowanie również do modelu Quattroporte z silnikiem diesla. Czy motor wysokoprężny stanowi zniewagę dla włoskiej sztuki motoryzacyjnej? W żadnym wypadku! Jednostka opracowana przez inżynierów Maserati i VM Motori charakteryzuje się wyjątkowo rasowym i niezwykle przyjemnym dla ucha dźwiękiem. Poza tym jest naprawdę mocna i oszczędna.
3-litrowy silnik diesla wyposażony w 6 cylindrów ustawionych w układzie V oraz turbodoładowanie dysponuje mocą na poziomie 275 koni mechanicznych. Wskaźnikiem prawdziwie imponującym jest jednak dopiero moment obrotowy. Maksymalna wartość na poziomie 600 Nm jest dostępna już przy 2000 obr/min - limuzynie nie brakuje zatem krzepy praktycznie od samego startu! Maserati Quattroporte Diesel przyspiesza do pierwszej setki w 6,4 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h bez odcinania dopływu paliwa.
O klasie jednostek benzynowych świadczy ich rodowód. Są one dziełem zespołu inżynierów Maserati i Ferrari. Ofertę otwiera 3-litrowy motor V6 bi-turbo o mocy 410 koni mechanicznych. Auto dysponuje momentem obrotowym na poziomie 550 Nm, co sprawia że przyspiesza do 100 km/h w 4,9 sekundy. Na osiągi nie wpływa fakt czy model korzysta z napędu tylnej, czy obydwu osi. Maserati Quattroporte S może jechać nawet 283 km/h, podczas gdy średnie spalanie ma wartość 10,5 litra benzyny.
Moc i prowadzenie - idealna, włoska mieszanka
Każda wersja napędowa Maserati Quattroporte oferuje wyjątkowe osiągi. To jednak nie jedyna sportowa cecha włoskiej limuzyny. Auto prowadzi się bardziej jak coupe. Dzięki temu pod względem właściwości jezdnych w segmencie aut luksusowych może z nim konkurować wyłącznie Porsche Panamera. Quattroporte daje frajdę i sprawia, że kierowca - który prawdopodobnie jest zapracowanym biznesmanem - nawet podczas wyjazdów służbowych może sobie pozwolić na chwilę przyjemności.
Włoska sztuka ma wysoką wartość. W segmencie luksusowych limuzyn elitarny charakter jest jednak bezcenny! Bazowa wersja Maserati Quattroporte wyposażona w 3-litrowy silnik diesla kosztuje nieco ponad 112 tysięcy euro, czyli około 468 tysięcy złotych (brutto). Model o nazwie S wyposażony w 3-litrową V-szóstkę o mocy 410 koni mechanicznych z napędem przekazywanym na tył jest wyceniony na nieco ponad 127 tysięcy euro (około 531 tysięcy złotych brutto).
Maserati Quattroporte SQ4 przekazujące moc na cztery koła, stanowi wydatek na poziomie nieco ponad 136 tysięcy euro (około 568 tysięcy złotych brutto). Topowy wariant włoskiego sedana kosztuje blisko 183 tysiące euro. W przeliczeniu daje to kwotę na poziomie 763 tysięcy złotych (brutto). Maserati zapewnia nie tylko emocje, wyśmienite wyposażenie i mocne silniki, ale także 5 lat fabrycznej gwarancji bez limitu kilometrów! A ta oferta rozkłada na łopatki wszystkich producentów w segmencie aut luksusowych.
Maserati Quattroporte to na tyle dopracowany model, że najgroźniejsi konkurenci niemieccy z niepokojem patrzą na rosnąca sprzedaż tego modelu. Włoch bije ich na głowę w kwestii stylu, zapewnia emocje, które niesie ze sobą marka Maserati. Do tego jest bardzo szybki, idealnie trzyma się drogi i jest ultranowoczesny. Co z ceną? Maserati może i jest droższe od konkurentów ale to wyjątkowy samochód, który spełnia marzenia wyrafinowanych kierowców. Wszystkie samochody Maserati są kierowane do tych, którzy szukają nie tylko sprawnego, bezpiecznego, szybkiego samochodu ale którzy ponad to cenią emocje, prestiż i absolutną wyjątkowość.