Nowa technologia produkcji Mazdy wykorzystuje stal 1800 MPa, o dużej wytrzymałości na rozciąganie, w produkcji belek mocowanych w przednim i tylnym zderzaku, które ulegają zniszczeniu w przypadku kolizji. Pręty zderzaka są o 20 procent mocniejsze i o 4,8 kg lżejsze niż w poprzednich wersjach.

Są one kluczową częścią opracowanej przez Mazdę lekkiej, bardzo sztywnej konstrukcji nadwozia nowej generacji. Nowa budowa nadwozia jest częścią technologii Mazdy - SKYACTIV - i obejmuje pochłaniającą energię strukturę oraz szersze zastosowanie stali o wyjątkowo dużej wytrzymałości na rozciąganie, co przyczynia się do redukcji masy pojazdu.

Dzięki zastosowaniu stali o dużej wytrzymałości na rozciąganie części pojazdu mogą być cieńsze, zachowując przy tym taką samą wytrzymałość. Efektem jest znaczne obniżenie masy pojazdu. Mniejsza waga belek zderzaków ma tu szczególne znaczenie, ponieważ, ze względu na fakt, że są one umieszczone w najdalszych punktach od środka ciężkości samochodu, ich masa ma istotny wpływ na właściwości jezdne i reakcje pojazdu. Muszą być też odpowiednio wytrzymałe, aby zapewnić właściwą ochronę w wypadkach. Z tych powodów poszukiwano metody masowej produkcji części z wytrzymalszych odmian stali.

Wytrzymalsze materiały są jednak mniej giętkie, przez co pochłaniają mniejszą ilość energii podczas zderzenia. Aby rozwiązać ten problem, Mazda przeprowadziła intensywne badania nad reakcją belek zderzaków podczas zderzenia i opracowała nową konstrukcję, która skuteczniej pochłania energię. Ponadto, aby zapewnić, że zderzaki będą maksymalnie wytrzymałe w modelu CX-5, Mazda rozpoczęła współpracę z firmą Futaba Kogyo Co., Ltd. w celu zoptymalizowania technologii spawania i opracowania niezawodnego procesu technologicznego.

Elementy wykonane z wysokowytrzymałej odmiany stali zadebiutuje w całkowicie nowym modelu CX-5, którego sprzedaż rozpocznie się na początku 2012 roku.