Jeszcze przed nastaniem zimy i okresowym zamknięciem Nürburgringu, dziennikarze niemieckiego pisma „Sport Auto” zdążyli przetestować na Nordschleife najnowszego Mercedesa AMG-GT R. Kierowca testowy łyknął kilka pigułek na odwagę, stoper poszedł w ruch i 585-konna bestia zaatakowała „Zielone Piekło”. Rezultat okazał się sporym zaskoczeniem, bo czas 7 minut 10 sekund i 9 setnych to najlepszy wynik wśród samochodów z tylnym napędem, jakie testował magazyn. Jest nawet lepszy od ich pomiaru mocniejszego Porsche 918 Spyder wyposażonego w napęd obu osi.
Rezultat osiągnięty przez „Sport Auto” jest ukoronowaniem prac nad Mercedesem-AMG GT R, który dopracowywany był przez inżynierów właśnie na Nordschleife. W osiągnięciu wyniku pomogły też rozwiązania techniczne takie jak skrętna tylna oś, doszlifowana aerodynamika i specjalne opony Michelin Pilot Sport Cup 2.