Futurystyczne wnętrze nowego Mercedesa poznaliśmy już wcześniej, ale do ostatniej chwili tajemnicą był design nadwozia. Nowy Mercedes-Benz klasy V (W447) zastąpi w ofercie model Viano i będzie oferowany zarówno w wersji osobowej, jak i użytkowej.
Podstawowy rozstaw osi 3200 mm, a przedłożony ma o 230 mm więcej.
Paleta jednostek napędowych obejmuje trzy czterocylindrowe turbodiesle o pojemności skokowej 2.1 l. Najsłabszy V 200 CDI ma moc 136 KM i maksymalny moment obrotowy 320 Nm (o 20 Nm więcej od poprzednika). Mocniejsza wersja V 220 CDI ma moc 163 KM i maksymalny moment obrotowy 380 Nm (20 Nm więcej). Współpracują one z sześciostopniową przekładnią manualną lub siedmiostopniowym automatem 7G-Tronic Plus. Według producenta zużycie oleju napędowego jest obecnie mniejsze o 1,5 l/100 km i osiąga średnio 5,7 l/100 km.
Najmocniejszy V 250 Bluetec ma moc 190 KM i maksymalny moment obrotowy 440 Nm. Standardowo występuje z automatyczną przekładnią 7G-Tronic Plus i możliwością sterowania łopatkami umieszczonymi pod kierownicą.
Krótszą wersję będzie można zamawiać od 6 marca 2014 r., a pierwsze egzemplarze na rynek niemiecki trafią w maju.