Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Mercedes Vito

Mercedes Vito

Ikona samochodu

Mercedes-Benz Vito to samochód osobowo-dostawczy produkowany przez niemiecką markę. Auto zadebiutowało w 1996 roku zastępując model MB 100 i miało oznaczenie wewnętrzne W638.

Tak naprawdę nazwa auta zależała od przeznaczenia, bowiem oficjalnie „Vito” (nazwa pochodzi od hiszpańskiego miasta w którym był produkowany - Vitoria) było nazwą da dostawczej wersji, a klasa V – dla osobowej. Pojazd został zbudowany na płycie podłogowej Volkswagen T4. Największym mankamentem Vito było bardzo kiepskie zabezpieczenie antykorozyjne. Niektórzy uważali, że auto korodowało już stojąc jeszcze na placu i czekając na nowego właściciela. Również odmiana dostawcza miała kilka różnych wersji i w zależności od nich, miała od 2,5 do 4,8 m3 przestrzeni ładunkowej oraz tonę ładowności. Osobowy van mógł z kolei pomieścić do 8 osób.

W roku debiutu auto otrzymało tytuł Van of the Year, natomiast już po 3 latach przeszło facelifting, choć zmiany były bardzo symboliczne.

Pod maską w dużej mierze pracowały diesle, a jedynymi benzyniakami były 2- oraz 2,8-litrowe silniki o mocy 120 i 174 KM. W przypadku tego drugiego, jednostka VR6 pochodziła od Volkswagena. Wśród motorów o zapłonie samoczynnym do wyboru były jednostki 2-, 2,2- oraz 2,3 litrowe. Dysponowały one mocą od 80 do 150 KM.

W 2003 roku na rynku pojawiła się II generacja Vito (W639). Choć sylwetka auta nie uległa większej zmianie, to stylistycznie auto nabrało nowoczesnego i dynamicznego wyglądu. Poprawiono nieco zabezpieczenie antykorozyjne, lecz wciąż auto miało poważny problem z „rudą”. Bardziej luksusowa odmiana osobowa nosiła tym razem nazwę Viano. Auto występowało w różnych wersjach nadwoziowych oraz miała różne rozstawy osi.

Dużą zmianą było zastąpienie napędu na przednie koła, napędem na tylną oś. Opcjonalnie pojawił się także napęd AWD. Poza wersją towarową i osobową, dostępny był także furgon towarowy oraz odmiana z wysokim dachem. 2 lata po rozpoczęciu produkcji, auto kolejny raz otrzymało tytuł Van of the Year.

W 2010 roku Vito przeszło facelifting obejmujący zmianę m.in. świateł, zderzaków oraz błotników. Oprócz tego wprowadzono do oferty silniki benzynowe, które wcześniej zostały wyparte przez diesle. Benzyniaki miały pojemność (aż) 3,2 lub 3,5 litra i moc od 190 do 258 KM. Silniki wysokoprężne z kolei miały pojemność 2,2 lub 3 litrów. W pierwszym przypadku generowały 95, 136 163 KM. W przypadku większego silnika, auto miało 224 KM. Wśród skrzyń przekładniowych do wyboru był 5-stopniowy automat lub 6-biegowy manual.

W 2014 roku zaprezentowano III generację Vito. Stylistycznie auto nawiązuje do osobowych i bardziej luksusowych modeli Mercedesa. W porównaniu o osobowej (i ekskluzywnej) klasy V, Vito ma nielakierowane zderzaki a wewnątrz otrzymał skromniejszą deskę rozdzielczą.

Auto może występować w 3 różnych wersjach Tourer, Furgon oraz Mixto, a każda z nich może mieć 3 różne rozstawy osi. Pod maską znalazły się wyłącznie silniki diesla o pojemności 1,6 oraz 2,1 litra. Dysponują one odpowiednio mocą 88 lub 114 KM oraz 136, 163 lub 190 KM. Co ciekawe, w zależności od wersji silnikowej, auto może mieć napęd na przednie, tylne lub wszystkie koła. Wśród skrzyń przekładniowych do wyboru jest 6-biegowa przekładnia manualna oraz 7-stopniowy automat. Ładowność auta wynosi nawet do 1,3 tony.

Mercedes Vito - generacje

Ikona samochodu

Mercedes Vito I W638 (1996 - 2003)

Ikona samochodu

Mercedes Vito II W639 (2003 - 2014)

Ikona samochodu

Mercedes Vito III (2014 - )

Mercedes Vito - powiązane artykuły

Mercedes Vito Mixto 4Matic - rodzinny furgon

Mercedes Vito Mixto 4Matic - rodzinny furgon

Potrzebujesz samochodu uniwersalnego i myślisz o minivanie? Mercedes Vito Mixto z napędem 4x4 łączy wiele funkcji. To wóz dobry i do pracy, i na urlopowy wyjazd

Mercedesy Klasy V i Vito - Na bogato i do roboty

Mercedesy Klasy V i Vito - Na bogato i do roboty

Na pierwszy rzut oka klasa V i Vito wyglądają tak samo, gdy jednak przyglądamy się im dokładniej, to okazuje się, że dzieli je przepaść. W teście sprawdzamy, jak duża.

Test Mercedes Vito 4x4: Potrafi wiele

Test Mercedes Vito 4x4: Potrafi wiele

Do off-roadu się nie nadaje, ale wyposażony w zelektronizowany układ napędowy Mercedes Vito 4x4 dojedzie tam, gdzie auta z napędem na jedną oś będą musiały się poddać.

Redakcja poleca
Mercedes Vito - premiera nowego vana

Mercedes Vito - premiera nowego vana

Główną atrakcją stoiska Mercedes-Benz Vans podczas Międzynarodowych Targów Pojazdów Użytkowych w Hanowerze była publiczna premiera nowego Vito.

Uruchomienie produkcji nowego Vito

Uruchomienie produkcji nowego Vito

Z taśmy fabryki Mercedes-Benz w Vitorii zjechał pierwszy egzemplarz nowego Vito, który ustanawia nowe standardy w segmencie średniej wielkości vanów.

Mercedes ujawnił szczegóły na temat nowego Vito

Mercedes ujawnił szczegóły na temat nowego Vito

Rzemiosło, handel detaliczny, usługi czy przewóz osób - nowe Vito to prawdziwy "jeden samochód do wszystkiego". Vito Furgon oferowane jest w trzech wersjach długości i z trzema układami napędowymi, ma też najwyższą w segmencie ładowność - do 1369 kg. Vito Mixto łączy z kolei zalety nadwozia typu furgon z funkcjonalnością kombi.

Użytkowa awangarda spod znaku gwiazdy

Użytkowa awangarda spod znaku gwiazdy

Dynamika, komfort i duch sportu - te trzy pojęcia urzeczywistnia specjalna wersja Mercedes Viano. Sprzedaż aut z serii Avantgarde 125! Edition rozpocznie się wiosną.

Mercedes Vito E-CELL: bez spalin, bez hałasu

Mercedes Vito E-CELL: bez spalin, bez hałasu

Dla większości z nas samochód dostawczy jest synonimem pojazdu napędzanego silnikiem Diesla, za którym unosi się chmura dymu z rury wydechowej i który robi przy tym sporo hałasu. Mercedes udowadnia, że tak być nie musi, prezentując nowe Vito E-CELL, którym jeździliśmy po ulicach Stuttgartu.

Mercedes Vito (1995-): szlachetny dostawczak

Mercedes Vito (1995-): szlachetny dostawczak

Marzeniem każdego przedsiębiorcy jest posiadanie samochodu, który będzie niezawodny, w tygodniu dzielnie poradzi sobie z zadaniami transportowymi, a podczas weekendów będzie mógł służyć do rodzinnych eskapad. Tak postawione warunki ma szansę spełnić Mercedes Vito.

Mercedes Vito  (od 1995 r.) - hiszpańska ruletka

Mercedes Vito (od 1995 r.) - hiszpańska ruletka

Kilka wersji zabudowy, dobre właściwości jezdne i legendarna gwiazda na masce. Mercedes Vito ma sporo zalet, niestety, wedle wielu użytkowników, jego jakość, szczególnie w wersji sprzed modernizacji, odbiega od wizerunku niemieckiego producenta.

Vito i Viano z seryjnym ESP

Vito i Viano z seryjnym ESP

Od początku września 2007r. system ESP z funkcją stabilizacji toru jazdy przyczepy będzie seryjnie montowany we wszystkich samochodach Mercedes-Benz Viano i Vito z hakami holowniczymi oraz z gniazdami elektrycznymi do podłączenia przyczepy.

Vito Samochodem Dostawczym Roku

Podczas Międzynarodowego Salonu Pojazdów Użytkowych (IAA) w Hanowerze samochód dostawczy Mercedes Vito otrzymał tytuł Van of the Year 2005.

Vito i Sprinter z nagrodami

Mercedes-Benz zdobył niemiecką nagrodę w kategorii pojazdów użytkowych, zarówno w klasie do 3, jak i do 3,5 ton.

Poprzednia

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test