Logo
Miasto to jego rewir

Miasto to jego rewir

Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Paleta miejskich aut, których wygląd łatwo można zmienić za pomocą ciekawych pakietów stylistycznych, wciąż rośnie. Oprócz Mini Coopera i Fiata 500 w ofercie są: Audi A1, Smart, Kia Soul i Opel Adam. Ostatnio do tej oryginalnej grupy pojazdów dołączyło Renault Captur.

Wesoły – to określenie idealnie opisuje francuskiego crossovera zbudowanego na podwoziu Clio. Jednak nie jest jedyne, bo kolejne, jakie ciśnie się na usta, to: praktyczny. We wnętrzu Captura bez trudu zmieści się młoda rodzina (2 dorosłych, 2 dzieci) z wakacyjnym bagażem. Wszystko dzięki takim rozwiązaniom, jak przesuwana tylna kanapa czy podwójna podłoga bagażnika.

Dzięki przesuwanej tylnej kanapie możemy regulować przestrzenią dla pasażerów tylnej kanapy i bagażnika
Dzięki przesuwanej tylnej kanapie możemy regulować przestrzenią dla pasażerów tylnej kanapy i bagażnikaŻródło: Auto Świat

Ponieważ dzieci potrzebują niewiele miejsca na nogi, tylne fotele można przesunąć do przodu i w ten sposób 377-litrowy kufer (pojemność typowa dla aut kompaktowych) urośnie o kolejne 78 l. Jeśli przestrzeni będzie wciąż za mało, wiele przedmiotów wejdzie do głównego schowka, który tak naprawdę jest wielką wysuwaną szufladą.

Silnik 1.2 TCe i skrzynia EDC to udany duet

Pełne możliwości ładunkowe Captura będziecie jednak wykorzystywać raczej raz, maksymalnie dwa razy w roku. Na co dzień pojazd będzie z pewnością służył do jazdy w mieście. Tu docenicie dobrą widoczność z wysoko umieszczonego fotela kierowcy, niezłą zwrotność auta oraz napęd.

Ostatni z tych elementów to udany duet, tworzony przez małolitrażowego benzyniaka 1.2 i dwusprzęgłowy „automat”. Celowo piszemy „udany”, a nie „idealny”, bo choć zapewnia autu świetną dynamikę i szybką zmianę biegów, to ma też pewną dość ważną wadę.

Mamy na myśli spalanie. Producent zapewnia, że w ruchu miejskim zużycie paliwa powinno wynosić 6,6 l/100 km. Testowy Captur w tych warunkach spalał o 1,7 l/100 km (+30 proc.) więcej. Na niewiele przydała się funkcja Eco, która ogranicza osiągi samochodu i powinna przynosić znaczne oszczędności w zużyciu paliwa. Niestety, w praktyce znacznie pogarszała się dynamika auta (nieprzyjemnie wręcz), a spalanie spadało zaledwie o 0,3 l/100 km. Bez rewelacji!

Silnik-typ/cylindry/zaworyt.benz. R4/16
Pojemność1197
Moc. maks.120/4900 KM/obr./min
Moment190/2000 Nm/obr./min
Poj. bagażnika377-455/1235 l
Zbiornik paliwa45 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 4122/1778/1566 mm
Przysp. 0-100 km/h10,9 s
Napędaut. 6/przedni
Prędkość maks.192 km/h
Średnie spalanie fabr.5,4 l/100 km
Cena (Intens) 74 400 zł

Plusy: atrakcyjny design, praktyczne wnętrze, dynamiczny silnik, szybka skrzynia biegów.

Minusy: wysoka cena, dość duże spalanie w ruchu miejskim, zbyt sztywne zawieszenie.

Udostępnij:
Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium