A tymczasem wystarczy przebadać auto miernikiem, aby odrzucić wyjątkowo źle naprawiony egzemplarz. Uwaga: nawet na nowym aucie na różnych elementach lakier ma inną grubość. Z reguły fabryczna powłoka to 100-200 mikrometrów podkładów i lakieru. Musimy być jednak dokładni i każdy element (np. drzwi) sprawdzić w kilku miejscach, a podejrzane elementy mierzyć metodą "raz przy razie". Grube warstwy szpachli mogą być np. tylko przy krawędzi elementu. Podchodźmy jednak do sprawy spokojnie: jedenkiepski element nie dyskwalifikuje auta!Dyskwalifikujący jest też zbyt cienki lakier. Jeżeli ma 60-80 mikrometrów, może to oznaczać, że przed sprzedażą ktoś bardzo mocno potraktował samochód polerką mechaniczną. Wprawdzie efekt wizualny takiego postępowania może być doskonały, jednak nie wystarczy na długo. Tak cienki lakier będzie odpadał np. z powodu uderzeń nawet niewielkimi kamykami. KalibracjaNiektóre elektroniczne mierniki wymagają okresowego kalibrowania, czyli – mówiąc prościej – przywracania im dokładności. Używa się do tego specjalnych płytek dołączanych zwykle do zestawu. Urządzenia takie mają opcję "kalibracja". Wykonuje się ją przez przyłożenie miernika do metalowej płytki z powłoką o odpowiedniej grubości. Niektóre mierniki mają funkcję pomiaru grubości powłok nie tylko na stopach stali, lecz także na aluminium. W takiej sytuacji do kalibracji służą dwie płytki – jedna aluminiowa, druga stalowa. Jest wiele mierników grubości lakieru, których w ogóle nie kalibruje się. Jednak większość urządzeń profesjonalnych co jakiś czas wymaga ustawienia. Na magnesO ile nadające się do użytku urządzenia elektroniczne to wydatek co najmniej kilkuset zł, to działające satysfakcjonująco mierniki mechaniczne (na prywatny użytek na pewno wystarczą) kosztują zwykle kilkadziesiąt zł. Zasada działania jest prosta: do wysuwanej skali przymocowany jest magnes, który przykładamy do mierzonej powierzchni. Następnie delikatnie odrywamy miernik od lakieru, co powoduje, że skala z magnesem wysuwa się z ubudowy aż do momentu, gdy magnes traci kontakt z przyciągającą go powierzchnią. Im grubszy lakier (lub szpachla), tym mniej skala wysuwa się z obudowy.