Dostać się na Mille Miglia nie jest łatwo – nawet jeśli mamy auto spełniające warunki, czyli takie, które startowało w wyścigu w latach 1927-57 lub było wyprodukowane w tych latach i jest na liście samochodów dopuszczonych.
Chętnych z całego świata co roku jest 2-3 razy więcej niż miejsc. Organizatorzy wybierają rzadkie, oryginale modele, wyprodukowane w niewielkich seriach.
Oto galeria klasyków startujących w Mille Miglia 2016, których cechami wspólnymi są: niewielkie wymiary, mocne silniki i bojowe zachowanie na trasie.
Mimo niepozornego wyglądu, każde z tych aut warte jest fortunę i byłoby ozdobą garażu każdego kolekcjonera klasycznych samochodów.
Galeria zdjęć
Fiat 750 S Siluro z 1948 r. Startował w Mille Miglia w 1949 oraz w 1950 r. Moc 45 KM, V maks. 145 km/h.
Ferrari 500 TR Spider Scaglietti z 1956 r. Moc 180 KM, V maks. 220 km/h.
Maserati A6 GCS/53 Fantuzzi z 1954 r.. MOc 170 KM, V maks. 235 km/h.
Ermini Tipo 357 Sport 1500 Scaglietti z 1955 r. Moc 120 KM, V maks. 200 km/h. W 1955 r. uczestniczył w Mille Miglia oraz w Targa Florio.
MG model TB z 1939 r.Moc 54 KM, V maks. 140 km/h.
Autobleu model Mille Miglia 750 z 1954 roku. Moc 60 KM, V maks. 160 km/h. Uczestnik Mille Miglia w 1954 oraz 1955 r.
Lotus Eleven z 1954 r. Moc 85 KM, V maks. 180 km/h. W latach 50. uczestnik wyścigu 24 Le Mans oraz Mille MIglia.
Arnolt (USA), model Bristol Bolide z 1954 r. Moc 130 KM, V maks. 210 km/h
Alfa Romeo 1900 Sport Spider z 1954 r. Moc 138 KM, V maks. 220 km/h.
Fiat 1100 S Barchetta Frua z 1946 r. Moc 45 KM, V maks. 150 km/h.
Fiat 110 Sport z 1948 r. Moc 50 KM, V maks. 160 km/h.
Zanussi 750 Sport z 1948 r. Moc 40 KM, V maks. 140 km/h. Uczestnik Mille Miglia w 1951 r.
Bugatti T 40 z 1927 r. Moc 45 KM, V maks. 127 km/h.
Porsche 550 Spyder RS z 1955 r. Moc 110 KM, V maks. 210 km/h. Uczestnik Mille Miglia w 1956 r.
Motor RG model RG 1 1100 Sport z 1948 r.
Rally (Francja), mode ABC z 1929 r. Moc 40 KM, V maks. 130 km/h.
Fiat 508 S Spider z 1933 r. Moc 30 KM, V maks. 100 km/h.
OSCA (Włochy), model MT 4 1500 2AD z 1953 r. Moc 120 KM, V maks.210 km/h.
OSCA (Włochy), model S 187 z 1956 r. MOc 70 KM, V maks.180 km/h. Uczestnik Mille Miglia w 1956 i 57 r.
Fiat 508 S Spider z 1933 r. Moc 30 KM, V maks. 100 km/h.
Fiat 110 Sport z 1948 r. Moc 45 KM, V maks. 145 km/h. Uczestnik Mille Miglia w 1949 r.
Cisitalia Colombo (Włochy), model Spyder z 1949 r. MOc 51 KM, V maks. 150 km/h. Załoga z Japonii.
Ermini-Fiat, model 1100 Sport Ala D'Oro z 1948 r. Moc 63 KM, V maks. 170 km/h. Uczestnik Mille Miglia w 1948 oraz w 1955 r.
Maserati A 6 CGS Monofaro z 1948 r. Moc 125 KM, V maks. 200 km/h. Załoga japońska.
Zanussi 750 Sport (Włochy) z 1948 r. Moc 40 KM, V maks. 140 km/h. Uczestnik Mille Miglia w 1951 r.
Alta 2000 Sport B1 z 1949 r. Moc 110 KM, V maks. 190 km/h.
Jaguar 100 z 1937 r. Moc 105 KM, V maks.155 km/h.
Talbot-Lago, model T26 GS z 1947 r. Moc 240 KM, V maks. 230 km/h.