Zmiany objęły nadwozie i wnętrze pojazdu, wyposażonego w napęd na 4 koła oraz dynamiczny i oszczędny silnik Diesla konstrukcji Mitsubishi o pojemności 2.2 litra i mocy 150 KM. Nowa wersja najpopularniejszego w Polsce modelu Mitsubishi wyróżniająca się zestawem wysmakowanych elementów wyposażenia i dodatków sygnowanych słynnym logo RalliArt, jest także propozycją dla klientów, którzy cenią wygodę automatycznej przekładni.
ASX RalliArt 2015
Mitsubishi ASX od lutego bieżącego roku jest dostępny w specjalnej wersji z legendarnym logotypem RalliArt - dobrze znanym nie tylko kibicom rajdowym i wielbicielom marki Mitsubishi. Teraz debiutuje ASX RalliArt z roku modelowego 2015. Limitowaną serię Mitsubishi ASX 2.2 DiD AT wyposażono w najwyższej jakości tapicerkę skórzano-materiałową ze znaczkiem RalliArt i czerwonymi przeszyciami, podświetlane nakładki na progi z logo ASX a także chromowane ramki nawiewów oraz osłony przedniego i tylnego zderzaka. Słynny emblemat RalliArt umieszczono także na przednich błotnikach, tylnej klapie samochodu i welurowych dywanikach we wnętrzu.
Odświeżone Mitsubishi ASX RalliArt z roku modelowego 2015 otrzymało nowe światła do jazdy dziennej typu LED i nowe aluminiowe, 17-calowe obręcze kół w kolorze czarnym. We wnętrzu zastosowano nowe materiały wykończenia deski rozdzielczej i panelu podłogowego a sportową stylistykę podkreśla nowa centralna konsola ze srebrnymi ramkami wykonana z czarnego, połyskliwego tworzywa.
Przekładnia automatyczna “INVECS-II”
Zgodnie z nomenklaturą stosowaną przez Mitsubishi Motors, “INVECS” (
“Intelligent & Innovative Vehicle Electronic Control System” – opracowanie własne MMC), przekładnia INVECS-II jest sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, do której najważniejszych funkcji należy zaliczyć: blokadę przekładni hydrokinetycznej, tryby zmiany biegów “D” oraz “Sport”, automatyczną zmianę biegów od 1 do 6 w trybie „D”, możliwość zmieniania biegów łopatkami przy kierownicy w trybie „Sport”
Czysty silnik (Diesel) + inteligentna automatyczna przekładnia
Korzystając z uniwersalnego charakteru płyty podłogowej Project Global, inżynierowie z MMC stworzyli i zastosowali w modelu ASX 2.2 AT świetną kombinację podzespołów opracowaną już dla potrzeb modelu Outlander nowej generacji: Jednostka 4N14 to większy pojemnościowo (2,2 litra) wariant rodziny silników “4N1”, która powstała w wyniku współpracy Mitsubishi Motors Corporation z Mitsubishi Heavy Industries, Ltd.
“4N1” jest rodziną niezwykle oszczędnych silników z zapłonem samoczynnym wykonanych z aluminium, wyposażanych w dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC), 16 zaworów, 4 cylindry i system bezpośredniego wtrysku Common Rail. Silniki spełniają normę czystości spalin Euro 5 i charakteryzują się jednym z najniższych stopni sprężania (14.9:1), jakie można spotkać w silnikach Diesla.
Podobnie jak w modelu Outlander, inżynierom z MMC udało się obniżyć spalanie w ASX bez stosowania skomplikowanego (i mającego swoją dodatkową masę) systemu zmiennych faz rozrządu MIVEC.
Wariant samochodu z silnikiem 2,2 litra jest dostępny wyłącznie z automatyczną przekładnią i układem przeniesienia napędu 4WD.
Przy stosunkowo niewielkich modyfikacjach i nieznacznym przyroście masy (tylko 10 kg więcej od najcięższej konfiguracji 1.8 DiD), nowa wersja 2.2 DiD 6 A/T oferuje dobrą dynamikę, a większa pojemność skokowa poprawia charakterystykę momentu obrotowego, pozwalając na jednoczesne utrzymanie niskiego zużycia paliwa i emisji CO2, które stały się już uznanymi cechami modelu ASX:
Moc | Moment obrotowy | Przyspieszenie120-140 km/h | Zużyciepaliwa | EmisjaCO2 | |
ASX 1.8 DiD 4WD 6 M/T AS&G; | 150 KMprzy4000 obr/min | 300 Nmprzy 1750 – 2250 obr/min | 6,7 | 5,6 l/100km | 146 g/km |
ASX 2.2 DiD 4WD 6 A/T | 150 KMprzy 3500 obr/min | 360 Nmprzy 1500 – 2750 obr/min | 6,2 | 5.8 l/100km | 153 g/km |