Nowy czujnik akumulatora ograniczy zużycie paliwa 14.8.Troy (PAP) -

Czujnik akumulatora IVT precyzyjnie mierzy prąd (I), napięcie (V) i temperaturę (T), trzy parametry, które są kluczowe dla określenia stanu technicznego akumulatora.

Zintegrowanie czujnika z innymi zespołami w samochodzie (z którymi stworzy element aktywnego zespołu zarządzania akumulatorem) może przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa, przedłużenia żywotności akumulatora oraz zoptymalizowania rozmiarów akumulatora i alternatora. To z kolei pozwoli na dalszą optymalizację systemu elektrycznego/elektronicznego samochodu.

"Opracowany przez Delphi czujnik akumulatora IVT może zmniejszyć zużycie paliwa, ponieważ wyłącza alternator, gdy akumulator jest w pełni naładowany, obniżając tym samym mechaniczne obciążenie silnika" - powiedział Dave Wright, światowy dyrektor do spraw innowacyjności i architektury elektryczno-elektronicznej Delphi. W niektórych przypadkach może to oznaczać redukcję zużycia paliwa o 0,5 mili na galon.

Dla celów przekazywania informacji diagnostycznych, opracowany przez Delphi czujnik akumulatora IVT jest wyposażony w interfejs LIN lub sieci CAN.

Czujnik jest zwykle umieszczany na ujemnym biegunie akumulatora, ale może być również montowany w skrzynce przed skrzynką bezpieczników na akumulatorze lub bezpośrednio w Centrum Elektrycznym Delphi.

Czujnik został zaprojektowany do wykorzystania z samochodach osobowych i ciężarowych, począwszy od modeli z roku 2010, i może zostać zaadaptowany do wykorzystania w samochodach hybrydowych i w jednostkach pływających.

Inżynierowie z Centrum Technicznego Delphi w Krakowie zajmowali się w ramach tego projektu tworzeniem oprogramowania czujnika i testowaniem algorytmów, a także przygotowaniem koncepcji jego mechanicznej zabudowy i montażu w samochodzie.