Auto Świat Najszybszy seryjny Golf

Najszybszy seryjny Golf

Autor Michał Szymaczek
Michał Szymaczek

Nie jest zaskoczeniem, że Volkswagen opracował supersportową wersję nowego Golfa, która zapewni więcej emocji niż obecnie najmocniejszy Golf GTI. Premiera odbyła się na frankfurckich targach.

Volkswagen Golf R
Onet
Volkswagen Golf R

Do napędu najmocniejszego fabrycznego Golfa w historii służy czterocylindrowa dwulitrowa jednostka benzynowa TSI z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Maksymalna wartość mocy sięga 270 koni mechanicznych przy 6 000 obr./min, podczas gdy moment obrotowy wynosi maksymalnie 350 Nm w zakresie od 2 500 do 5 000 obr./min.

Wbrew wcześniejszym doniesieniom, mówiącym o napędzanej zaledwie jednej osi, Volkswagen Golf R otrzyma napęd na cztery koła za pośrednictwem ulepszonego systemu 4Motion. Według producenta, układ ten może przenosić nawet do 100% mocy jedynie na tylną oś, w zależności od warunków jazdy, co przyczynić się ma do zwiększenia radości z prowadzenia Golfa R w ekstremalnych warunkach.

Jeśli chodzi o osiągi, są one imponujące. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 5,7 sekundy, a przy użyciu nowoczesnej skrzyni DSG nawet 5,5 sekundy. Maksymalna prędkość ograniczona została elektronicznie do 250 km/h.

Spokojna jazda tym niezwykle mocnym kompaktem doprowadzi do średniego zużycia paliwa na poziomie 8,4 l/100 km ze skrzynią DSG lub 8,5 l/100 km ze standardową przekładnią 6-stopniową. Emisja CO2 do atmosfery sięgać będzie średnio 195 g/km. Te wyniki dają 21-procentową poprawę w porównaniu do poprzednika, Volkswagena Golfa R32.

Jeśli chodzi o stylistykę, najmocniejszy Golf otrzymał kilka elementów dodających bardziej agresywnego wyglądu, podobnie jak to ma miejsce w Scirocco R. Na grillu widnieje logo "R", w zderzaku znalazły się potężne wloty powietrza, a biksenonowe reflektory zyskały diodowe światła do jazdy dziennej.

Oprócz tego bardziej masywne są progi, a na dużych 18-calowych felgach pracują opony 225/40. Opcjonalnie zamówić można koła 19-calowe z oponami 235/35. W tylnej części nadwozia w oczy rzuca się dyfuzor z centralnie umieszczonymi dwiema końcówkami wydechu.

Wnętrze pasuje do sportowej charakterystyki Golfa R. Trójramienna, wielofunkcyjna, skórzana kierownica z logo R współgra z kubełkowymi fotelami i krótką dźwignią zmiany biegów, również z zaznaczonym emblematem serii.

Volkswagen Golf R będzie oferowany na niemieckim rynku już pod koniec roku. Ceny nie zostały jeszcze ujawnione.

Michał Szymaczek / Onet

Autor Michał Szymaczek
Michał Szymaczek
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków