Nowy Ford Focus nie ma być jedynie mocnym graczem na rynkach Europy, a w zamiarze kierownictwa koncernu ma stać się samochodem globalnym i podbić także Amerykę Północną.

Jak donosi serwis Autocar, amerykańska wersja nowego Focusa zaprezentowana zostanie na styczniowym salonie samochodowym w Detroit, przed wersją europejską.

Sprzedaż Focusa nowej generacji rozpocznie się niedługo po premierze rynkowej nowego C-Maxa w wersji 5- i 7-miejscowej, pierwszego modelu zbudowanego na całkiem nowej, globalnej płycie podłogowej.

Ford C-Max MY2010 Foto: Onet
Ford C-Max MY2010

Produkcja Forda C-Max prowadzona będzie w hiszpańskiej fabryce po premierze na wrześniowym salonie w Paryżu. Wersja 7-miejscowa będzie oferowana w USA równolegle z nową generacją Focusa.

Jak podaje serwis Autocar, nowy Focus będzie miał bardziej sportowy design niż obecny model. Ma mieć niżej osadzony środek ciężkości z głębiej osadzonymi fotelami i niżej poprowadzoną linią dachu. Kokpit będzie zaś lekko skierowany w stronę kierowcy.

Również podwozie ma być bardziej sportowo zestrojone, w przeciwieństwie do C-Maxa, który przeznaczony jest dla komfortowego przewożenia rodzin.

Ford Focus nowej generacji otrzyma bogatą paletę silników, w tym jednostki benzynowe Ecoboost o niewielkiej pojemności skokowej z turbodoładowaniem.

Downsizing obejmie także jednostkę napędzającą mocną wersję ST. Obecny silnik pięciocylindrowy zastąpi turbodoładowana 2-litrowa jednostka o czterech cylindrach i mocy 276 KM.

Ford pracuje także nad wysokowydajnymi benzynowymi motorami trzycylindrowymi z turbodoładowaniem, których pojemność skokowa wynosić ma zaledwie od 1 do 1,2 litra i pomóc mają w wypełnieniu rygorystycznych norm emisji spalin w przyszłości. Ze względu na te wytyczne, mało opłacalne będzie używanie diesli, ze względu na konieczność montowania kosztownych systemów oczyszczania spalin.