Nowy Nissan Note zdobywa światowe rynki stopniowo: w Japonii auto z sukcesem jest już sprzedawane od kilku miesięcy, amerykańska premiera odbyła się na salonie w Detroit (styczeń), a teraz przyszedł czas na debiut w Europie.
W stosunku do poprzednika zachowano vanowatą formę nadwozia, ale na tym podobieństwa się kończą. Nissan Note II to nowa konstrukcja, mimo że niższa, to znacznie obszerniejsza wewnątrz, po prostu wygodniejsza. Z zewnątrz auto zyskało wiele zaokrągleń, a dominującymi elementami są ustawiony niemalże pionowo duży grill i zachodzące na boki reflektory – wszystko wygląda tak, jak zapowiadał zeszłoroczny concept car. Gdy patrzymy na samochód z boku, widać, że Note i Juke to przedstawiciele jednej rodziny.
Kokpit noewgo Nissana Note jest bardzo prosty i przejrzysty, ale nie oznacza to, że auto nie ma nic nowego do zaoferowania pod względem techniki. Najciekawszy element to Around View Monitor, który pomaga kierowcy w parkowaniu – na dużym wyświetlaczu widzimy obraz pojazdu z lotu ptaka. Do tego nawigacja (również z mapą Polski) może być obsługiwana nie tylko za pomocą dotykowego ekranu, ale też poleceniami głosowymi.
Nissan zrobił też wiele, by obniżyć zużycie paliwa. Przy szybszej jeździe zamykają się lamele grilla, zmniejszając opór aerodynamiczny. Bazowy silnik Note’a ma 80 koni i 110 Nm. Według Nissana średnie spalanie to 4,7 l/100 km. Znany z Micry wyposażony w kompresor motor 1.2 dysponuje mocą 98 KM, a moment obrotowy wynosi 142 Nm. W tym przypadku samochód ma spalać średnio zaledwie 4,3 l/100 km.
Jednostka 1.2 będzie dostępna opcjonalnie z bezstopniową skrzynią CVT. Naprawdę oszczędną jazdę zapewni pochodzący od partnera Nissana – Renault –turbodiesel 1.5 o mocy 90 KM (średnie spalanie 3,6 l/100 km). W Polsce nowy Nissan Note zadebiutuje jesienią 2013 roku.