Auto Świat Niemieckie ceny Golfa GTD

Niemieckie ceny Golfa GTD

Volkswagen określa nowego Golfa GTD, który właśnie wszedł do sprzedaży u naszych zachodnich sąsiadów, jako GTI wśród diesli. Po części to prawda, bowiem jego konstrukcja bazuje na benzynowym GTI.

VW Golf GTD
Onet
VW Golf GTD

Podstawową różnicą jest jednak właśnie silnik. GTD napędzane jest 2-litrowym turbodieslem common-rail z bezpośrednim wtryskiem paliwa, który generuje moc 170 koni mechanicznych przy 4 200 obr./min. Nie jest to wynik nawet zbliżony do 211 KM Golfa GTI, jednak przewagą usportowionego Golfa z "dieslem" jest wysoka wartość momentu obrotowego, który maksymalną wartość 350 Nm osiąga już w zakresie 1 750 do 2 500 obr./min.

Jeśli chodzi o osiągi, to wiele konstrukcji benzynowych zostaje w tyle. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 8,1 sekundy, podczas gdy maksymalna prędkość wynosi 220 km/h. W połączeniu z 6-stopniową skrzynią biegów silnik Golfa GTD spali średnio 5,3 l/100 km, a emisja CO2 wynosi średnio 139 g/km. Przekładnia DSG, która zapewnia szybsze przełączanie biegów i lepsze przyspieszenie, powoduje także niewielki wzrost średniego spalania, które w tej wersji wynosi 5,6 l/100 km i średniej emisji CO2, równej 147 g/km. Zbiornik paliwa ma pojemność 55 litrów, co pozwala na osiągnięcie zasięgu równego nawet 1 000 km.

Sportowe zacięcie Golfa GTD jest widoczne gołym okiem. Wiele elementów inspirowanych jest wersją GTI, a wśród nich jest ozdobny grill z chromowanymi poziomymi żebrami, światła przeciwmgłowe i chromowana podwójna końcówka wydechu. Nadwozie zostało obniżone o 15 mm, a na kołach nałożone są standardowo opony o szerokości 225 mm.

Wnętrze także przypomina to znane z benzynowego brata. Siedzenia obite zostały materiałem w kratkę, która tu jest popielata, w odróżnieniu od GTI, gdzie krata jest czerwona. Standardowe wyposażenie obejmuje również trójramienną sportową kierownicę, która obszyta jest skórą, a pozostałe elementy to zaawansowany system audio, automatyczna klimatyzacja, system ESP z asystentem kontrowania oraz układ wspomagający parkowanie.

Ceny dieslowskiej wersji Golfa GTI ustalone zostały na poziomie 27 475 euro za podstawową wersję z 6-stopniową skrzynią manualną oraz 29 350 euro za model z przekładnią DSG. Dodatkowa para drzwi kosztuje o 765 euro.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków