Sandero i Sandero Stepway doskonale wyrażają DNA Dacii. Sandero od 2017 roku jest najlepiej sprzedającym się samochodem na rynku klientów indywidualnych. Do tej pory sprzedano 2,1 miliona sztuk Sandero, co stanowi jedną trzecią całej sprzedaży marki. 65% sprzedaży modelu, czyli ponad 1,3 miliona sztuk zapewniła wersja crossover – Sandero Stepway.

Nowe Sandero, Nowe Sandero Stepway zyskały nową stylistykę

Pomimo takich samych rozmiarów zewnętrznych, nadwozia Sandero i Sandero Stepway mają jeszcze więcej miejsca w środku, bardziej pojemny bagażnik oraz użyteczne schowki. Wprowadzono układ świateł w kształcie litery Y, który od teraz będzie wyróżniał samochody Dacii. Reflektory LED z funkcją automatycznego włączania świateł w standardzie we wszystkich poziomach wyposażenia zapewniają lepszą widoczność w nocy.

Nowa Dacia Sandero – nowoczesny i solidny miejski samochód

Ogólne proporcje nadwozia nie zmieniły się. Sandero ma stosunkowo niewielkie rozmiary zewnętrzne i znacznie więcej miejsca w środku, dzięki czemu staje się jeszcze bardziej uniwersalny.

Wyraźnie zaznaczone nadkola współtworzą wrażenie solidności oraz nadają Nowemu Sandero mocną osobowość. Linia nadwozia jest płynniejsza dzięki pochyleniu przedniej szyby, obniżonemu o 1 cm dachowi z linią lekko uciekająca do tyłu i antenie umieszczonej na jego krańcu. Prześwit pozostał taki sam (133 mm z obciążeniem). Dzięki większemu rozstawowi kół, które idealnie wypełniają całe nadkola, Nowe Sandero wydaje się niższe i bardziej stabilne.

Nowy układ świateł w kształcie litery Y dodaje Sandero charakteru. Zarówno z przodu, jak i z tyłu światła są połączone poziomą linią, której przedłużeniem są diody LED, dzięki czemu samochód wydaje się znacznie szerszy.

Koła 15” lub 16” podkreślone atletycznymi nadkolami. Już w drugim poziomie wyposażenia dostępne są obręcze kół Flexwheel, których dopracowane kołpaki do złudzenia przypominają aluminiowe obręcze. Aluminiowe obręcze są również dostępne w rozmiarze 16”.

Klamki drzwi mają ergonomiczny i bardziej atrakcyjny kształt. Bagażnik jest wyposażony w elektryczny zamek w większości wersji. Przycisk umieszczono w dolnej części klapy dla większej estetyki i praktyczności. Zmieniony kształt drzwi i lusterek bocznych zapewnia lepszą aerodynamikę i, co bardzo ważne, zmniejsza poziom hałasu słyszalnego w kabinie. Deska rozdzielcza zyskała nowe nawiewy powietrza i tekstylną wstawkę.

https://dabrowscy.pl/dacia/samochody-nowe?model=sandero

Nowa Dacia Sandero Stepway – crossover o wyrazistym charakterze

Sandero Stepway to uniwersalny crossover z podwyższonym zawieszeniem. Uwagę przykuwa zdecydowana stylistyka nadwozia i kabiny. Charakter Nowego Sandero Stepway i jego cechy crossovera podkreślają liczne elementy, które wyraźniej niż poprzednio odróżniają go od Nowego Sandero.

Nowe Sandero Stepway można natychmiast rozpoznać z przodu po innej, bardziej wypukłej masce z mocniejszymi przetłoczeniami, chromowanym logo Stepway pod osłoną chłodnicy i wyrazistych listwach nad światłami przeciwmgielnymi. Przedni i tylny zderzak maja osłonę w kolorze metalu.

Nowe Sandero Stepway ma typowe cechy crossovera: większy prześwit 174 mm (+41 mm w porównaniu do Sandero, m.in. dzięki większym kołom), relingi dachowe z logo modelu, szerokie nakładki na nadkola i wzmocnienia w dolnej części drzwi wyróżniające się inną fakturą.

W standardzie samochód jest wyposażony w 16” koła Flexwheel z kołpakami przypominającymi aluminiowe obręcze. Klient może także wybrać opcjonalnie 16” diamentowe obręcze kół specjalne dla tej wersji, które sygnalizują, że mamy do czynienia z crossoverem.

Relingi dachowe są estetyczne, ale i modułowe. W ciągu kilku sekund za pomocą klucza umieszczonego w schowku w desce rozdzielczej można je w prosty sposób przestawić i uzyskać solidny bagażnik dachowy o nośności 80 kg.

Kabina posiada tapicerkę z logo Stepway oraz tekstylne wstawki z pomarańczowym wykończeniem na panelach drzwi i na desce rozdzielczej.

https://dabrowscy.pl/dacia/samochody-nowe?model=sandero-stepway

 Foto: Dąbrowscy Sp. z o.o.

Nowe modele Dacii posiadają przestronne wnętrze. Dysponują trzema pełnowymiarowymi miejscami z tyłu, kanapą składaną w układzie 1/3-2/3 (zależnie od wersji) i dużym bagażnikiem. Wielkość wnętrza jest godna aut z wyższego segmentu i charakteryzuje się m. in. największą w tym segmencie aut ilością miejsca na nogi na tylnych siedzeniach.

Wyższej jakości tapicerka i nowy kształt przednich siedzeń zapewniają większy poziom komfortu i lepsze podparcie, w szczególności dzięki regulowanym w pionie zagłówkom. Dla zapewnienia optymalnej pozycji za kierownicą kierowca ma do dyspozycji: regulację ustawienia fotela w pionie, regulację kierownicy w pionie i w poziomie oraz jako opcja: indywidulany lub centralny podłokietnik. Dźwignia zmiany biegów została skrócona, układ kierowniczy ma w 100% elektryczne, zmienne wspomaganie.

Niezależnie od wersji, w standardzie otrzymujemy uchwyt na smartfona lub ekran komputera pokładowego, przełączniki sterowania regulatora i ogranicznika prędkości w kierownicy oraz automatyczne włączanie świateł mijania.

Nowa automatyczna klimatyzacja z cyfrowym wyświetlaczem, podgrzewane fotele, karta hands-free ze zdalnym otwieraniem klapy bagażnika, automatyczny hamulec postojowy, kamera cofania, czujniki wspomagania parkowania przodem i tyłem oraz automatyczne włączanie wycieraczek są dostępne w standardzie lub w opcji – w zależności od wersji.

Po raz pierwszy w historii Dacii – w 2021 roku w nowych modelach pojawi się przeszklony, elektrycznie otwierany dach.

Dacia pomyślała również o multimediach, i tak dostępne są trzy systemy multimedialne:

  • System Media Control – dzięki nowej, nieodpłatnej aplikacji dacia Media Control i złączu Bluetooth lub USB rolę zdalnego systemu multimedialnego pełni smartfon. System zapewnia bezproblemowy dostęp do stacji radiowych, ulubionej muzyki, łączności telefonicznej, komunikatów, aplikacji GPS i wielu innych. W skład systemu wchodzą 2 głośniki, jedno złącze Bluetooth i jedno złącze USB oraz umieszczony między zegarami cyfrowymi wyświetlacz TFT o przekątnej 3,5”, na którym wyświetlane są również informacje radiowe.
  • System Media Displayobejmuje cztery głośniki i duży, 8-calowy ekran dotykowy umieszczony wysoko na środkowej konsoli. Intuicyjny i przyjazny dla użytkownika interfejs, ze złączem Bluetooth, jest kompatybilny ze stosowanymi w smartfonach systemami Android i Apple CarPlay. Specjalna zakładka „Samochód” zapewnia dostęp do regulacji ustawień niektórych systemów wspomagania prowadzenia.
  • System MEDIA NAV- wzbogacony jest o pokładową nawigację i bezprzewodowe złącze dla Apple CarPlay i Android Auto. System audio składa się w tym przypadku z sześciu głośników.

Dacia kładzie duży nacisk na bezpieczeństwo. Dzięki modułowej platformie CMF i zmienionej architekturze układów elektronicznych możliwe było wyposażenie nowych modeli w systemy wspomagania prowadzenia i systemy bezpieczeństwa najnowszej generacji.

Dzięki większej wytrzymałości i sztywności platforma CMF zapewnia skuteczniejszą ochronę w przypadku zderzenia. Jej konstrukcja została wzmocniona w obrębie komory silnikowej oraz kabiny.

Nowe Sandero i Sandero Stepway są wyposażone w standardzie w sześć poduszek powietrznych, pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia, wstępne napinacze pasów na przednich i tylnych siedzeniach oraz funkcję wzywania pomocy w razie wypadku (przycisk SOS umieszczony przy lampce sufitowej).

Dacia zadbała również o lepszą widoczność, nowe modele wyposażono w standardzie w automatyczne włączanie świateł mijania oraz, w zależności od poziomu wyposażenia, również w automatyczne włączanie wycieraczek. Aby zapewnić lepszą widoczność, reflektory wykonano w technologii LED.

Nowe model Dacii zostały wyposażone w systemy wspomagania prowadzenia (ADAS) podnoszące bezpieczeństwo:

  • System wspomagania nagłego hamowania,
  • System monitowania martwego pola,
  • Wspomaganie parkowania,
  • Wspomaganie ruszania pod górę.

Gama silników obejmuje m.in. jednostki benzynowe z nową automatyczną skrzynią biegów CVT i silnikiem dwupaliwowym LPG, który jest prostym, niezawodnym i ekonomicznym rozwiązaniem. Silniki nowych modeli spełniają wymagania normy Euro 6D-Full, które obowiązują od 1 stycznia 2021r.

Ceny nowej Dacii Sandero kształtują się następująco:

  • Dacia Sandero SCe 65 Access – od 40 900 zł
  • Dacia Sandero SCe 65 Essential – od 45 900 zł
  • Dacia Sandero SCe 65 Comfort – od 48 900 zł
  • Dacia Sandero TCe 90 Essential – od 49 900 zł
  • Dacia Sandero TCe 90 Comfort – od 52 900 zł
  • Dacia Sandero TCe 90 CVT Comfort – od 58 900 zł
  • Dacia Sandero TCe 100 LPG Essential – od 50 900 zł
  • Dacia Sandero TCe 100 LPG Comfort – od 53 900 zł

Dla Dacii Sandero Stepway Cennik przedstawiono poniżej:

  • Dacia Sandero Stepway TCe 90 Essential – od 53 400 zł
  • Dacia Sandero Stepway TCe 90 Comfort – od 56 900 zł
  • Dacia Sandero Stepway TCe 90 CVT Comfort – od 62 900 zł
  • Dacia Sandero Stepway TCe 100 LPG Essential – od 54 400 zł
  • Dacia Sandero Stepway TCe 100 LPG Comfort – od 57 900 zł

Dacia Sandero to prawdziwa rewolucja technologiczna i cenowa. Dacia idzie pod prąd i pokazuje, że można mieć nowoczesny, miejski i ekologiczny samochód w cenie od 40 900 zł. Dodatkowo, dla nowych samochodów w salonie Dąbrowscy w Zabrzu i w Bytomiu można uzyskać atrakcyjne finansowanie. Nowe modele Dacii Sandero i Sandero Stepway są dostępne w salonach Dacii: https://dabrowscy.pl/dacia/samochody-nowe

Źródło: Dąbrowscy Sp. z o.o., Renault Polska Sp. z o.o.