Oczywiście BMW 5 Kombi bazuje na lekkim zawieszeniu z sedana, którego pokazano pod koniec 2016 roku. Tylne zawieszenie przystosowano do większej masy. Pojawiły się powietrzne miechy, które nie tylko poprawią komfort jazdy, ale również pozwolą utrzymać niezmienny prześwit bez względu na obciążenie tyłu.
A do nowego kombi będzie można zabrać spory zestaw walizek, ponieważ pojemność bagażnika zwiększyła się do 570 l. Po złożeniu kanapy mamy teraz do dyspozycji 1700 l. Tylne fotele można składać w proporcji 40/20/40. Tradycyjnie w kombi BMW można niezależnie uchylać samą szybę w klapie bagażnika. Kompletne drzwi otwierają się za pomocą silnika elektrycznego i można nimi sterować z pomocą przycisku w pilocie lub na karoserii.
Początkowo nowe BWM 5 będzie oferowane z gamą 4 silników o mocach od 190 do 340 KM. Oczywiście będzie można wybierać pomiędzy napędem na tylne lub cztery koła.
Podobnie jak w sedanie będzie można korzystać z 10,25-calowego ekranu. A multimediami w zależności od upodobań sterujemy z pomocą systemu iDrive, dotykowego wyświetlacza, głosu lub w przypadku wybranych funkcji - gestów.
Sprzedaż rozpocznie się w czerwcu, a z czasem pojawi się szersza gama silników i paleta wyposażenia.
Wersje silnikowe
BMW 530i Touring
Silnik: 4-cyl. benz., 1,998 cc, 252 KM przy 5,200 – 6,500 obr./min, 350 Nm przy 1,450 – 4,800 obr./min, 0 – 100 km/h 6.5 s., 250 km/h, spalanie 6.3 l/100 km
BMW 540i xDrive Touring
Silnik: 6-cyl. benz., 2998 cc, 340 KM przy 5500 – 6500 obr./min, 450 Nm przy 1380 – 5200 obr./min, 0 – 100 km/h 5,1 s., 250 km/h, spalanie 7.7 l/100 km
BMW 520d Touring
Silnik: 4-cyl. diesel., 1,995 cc, 190 KM przy 4000 obr./min, 400 Nm przy 1750 – 2500 obr./min, 0 – 100 km/h 8.0 s., 250 km/h, spalanie 4.9 l/100 km
BMW 530d Touring
Silnik: 6-cyl. diesel., 2993 cc, 265 KM przy 4000 obr./min, 620 Nm przy 2000 – 2500 obr./min, 0 – 100 km/h 5,8 s., 250 km/h, spalanie 5.1 l/100 km