Nowoczesny system, ukrywający się pod skrótem HTFC pozwala na wyeliminowanie niedoskonałości, które ujawniały się podczas stosowania dotychczasowych ogniw paliwowych (LTFC). Dzięki nowym, membranom oraz elektrodom odpornym na wysokie temperatury, możliwa będzie produkcja bardziej kompaktowych, tańszych, a także dużo bardziej wydajnych systemów ogniw paliwowych.

Mówiąc dokładniej, starsze systemy niskotemperaturowe (LTFC) pracowały na membranach, których optymalna temperatura pracy wynosiła około 80 stopni Celsjusza. Jeżeli ta wartość została mocno przekroczona, wydajność ogniwa paliwowego drastycznie spadała i ulegało ono nieodwracalnemu uszkodzeniu. Dlatego też dotychczasowe prototypy zasilane tego typu napędem posiadały bardzo rozbudowany system chłodzenia, który przy okazji był bardzo kosztowny. Przy okazji starego systemu, krążący w nim wodór oraz powietrze musiało być stale nawilżane do optymalnego stopnia, gdyż w innym wypadku produkcja energii drastycznie malała. Urządzenia pozwalające na działanie tego typu konstrukcji wymagały dużo przestrzeni, przez co zwiększał się ciężar samochodu i przede wszystkim koszta produkcji.

Nowa membrana oraz elektrody zaprojektowane przez Volkswagena mogą pracować w temperaturze 160 stopni Celsjusza produkując przy tym identyczną ilość mocy co poprzednia technologia. Średnia temperatura przy której może pracować to medium wynosi 120 stopni Celsjusza i co ważne, nie wymaga ono żadnego dodatkowego sterowania wilgotnością. Do wydajnego działania konieczny jest tylko prosty system chłodzący, który nie potrzebuje dużej przestrzeni, a koszta jego produkcji są na dopuszczalnym poziomie.