Dacia: znów idzie w górę - Brzydkie kaczątko? Od premiery kompaktowego SUV-a Dustera nikt już tak nie mówi o rumuńskiej marce z francuskim rodowodem. W bieżącym roku Dacia pokaże swojego pierwszego kompaktowego vana. 7-osobowe Lodgy zostanie zbudowane na podzespołach Logana, ale stylistycznie auto będzie się znacząco różniło od reszty rodziny (w Lodgy zobaczymy m.in. nowy przód). Czyżby Dacia tym samym szykowała nas na zmianę designu? Poza vanem Dacia zaprezentuje także poddane głębokiemu face liftingowi Sandero. Oprócz wyglądu zewnętrznego i mocno zmodernizowanego kokpitu auto ma otrzymać także nowe silniki.
Hyundai: czy ktoś go potrafi zatrzymać? - Wzeszłym roku Grupa Hyundaia wyprodukowała 6 mln aut, co daje jej 4. pozycję wśród producentów samochodów na świecie. Oczywiście, Koreańczycy nie zamierzają spocząć na laurach i zapowiadają wiele nowych modeli w 2012 roku. W marcu zadebiutuje kompaktowe i30, w kwietniu Genesis Coupe, a w maju i20 3d. Następca Santa Fe – ix45 – pojawi się na przełomie sierpnia i września.
Mazda - Niewielki, ale prężny producent z Japonii szykuje dwie nowości na 2012 rok. Pierwsza – kompaktowy SUV CX-5 – zadebiutuje na rynku już w kwietniu, a pod koniec roku zobaczymy kolejną generację „szóstki”. Według dobrze poinformowanych źródeł zapowiadający ją concept car Takeri jest prawie identyczny z produkcyjną wersją Mazdy 6. Auto będzie wytwarzane jako limuzyna i kombi. Czy doczekamy się także wersji hybrydowej?
Honda: czy nowy Civic nie zawiedzie? - Już w lutym zobaczymy 9. generację popularnego Civica. Z zewnątrz auto niewiele się różni od swojego poprzednika, także zastosowana technika uległa niewielkim zmianom – zgodnie z życzeniami klientów. Pod maską: benzynowe jednostki 1.4 i 1.8. 2,2-litrowy diesel ma być zastąpiony silnikiem 1.6 dopiero w 2013 roku. CR-V to broń Hondy w bardzo konkurencyjnym segmencie kompaktowych SUV-ów. Amerykańską wersję widzieliśmy już w ubiegłym roku w Los Angeles, europejską poznamy w marcu na salonie w Genewie.
BMW serii 3 Touring Po zeszłorocznym debiucie nowej generacji sedana w tym roku zobaczymy wersję kombi, która ma być przestronniejsza od swojego poprzednika. Elegancją będzie dorównywać większej serii 5 Touring. Paleta silnikowa – taka jak w sedanie, czyli benzyniaki 2.0 i 3.0 oraz diesel 2.0.
Kia Rio W zeszłym roku na rynku zadebiutowała wersja 5-drzwiowa, teraz Koreańczycy wprowadzają odmianę 3-drzwiową. Wygląda jeszcze dynamiczniej.
Citroën C4 Aircross Kompaktowy SUV zapożyczony od Mitsubishi, czyli „trzeci brat bliźniak”. Pojawi się także z logo lwa – jako 4008. Ciekawy design i wybór silników 1,6- i 2-litrowych. Ceny powinny się zaczynać poniżej 90 tys. zł.
Ford B-Max Konkurent Merivy otrzyma przesuwane drzwi i najnowsze, downsizingowe dzieło Forda, czyli 3-cylindrowy silnik 1.0 Ecoboost. Czy te kosztowne rozwiązania pozwolą atrakcyjnie skalkulować cenę? Przekonamy się o tym we wrześniu.
Audi S7 Eleganckie 4-drzwiowe coupé będzie dostępne z podwójnie doładowaną, widlastą „ósemką”, zdolną rozwijać moc nawet 420 KM – jednak tylko wtedy, gdy kierowca sobie tego zażyczy. Podczas spokojnej jazdy połowa cylindrów odpoczywa. Ten trik zastosowano też w mniejszych jednostkach TFSI z Audi A1 i VW Polo.
Skoda: marka, która zawojuje cały świat? - Ostatni będą pierwszymi? Małe Citigo (brat VW Up!-a i Seata Mii) zadebiutuje dopiero w czerwcu i jesteśmy bardzo ciekawi, jaka będzie jego cena – mamy nadzieję, że Czesi szykują dla nas miłą niespodziankę.Drugą nowość czeskiej firmy zobaczymy w listopadzie. Kompaktowy Rapid ma zapełnić lukę między Fabią i Octavią. Technicznie auto będzie bazowało na Volkswagenie Polo (m.in. przednie zawieszenie, silniki) oraz Golfie VI.
Mercedes: nowe pomysły na „gwiazdę” - Firma ze Stuttgartu chce zmienić swój wizerunek. Pierwszym modelem z nowej serii będzie trzecia generacja klasy A, która zadebiutuje we wrześniu. Auto ma mieć zdecydowanie sportowy charakter i konkurować z BMW serii 1. W marcu w salonach pojawi się kolejne wcielenie SL-a, który dzięki zastosowaniu nowych materiałów jest dużo lżejszy od swojego poprzednika. W 2012 roku do oferty trafi także hybrydowa klasa E, zużywająca średnio zaledwie 4,2 l ON na 100 km.
Volkswagen: to będzie rok nowego Golfa - Ten rok upłynie pod znakiem Golfa. Inaczej niż przy premierze VI odsłony, kompakt z Wolfsburga tym razem będzie naprawdę nowy, i to od podstaw. Konstrukcja oparta jest na płycie podłogowej kolejnej generacji. Z zewnątrz Golf pozostanie Golfem. Zauważalnie zmieni się jedynie szerokość i wysokość auta. Pasażerowie powinni za to mieć więcej miejsca na nogi dzięki większemu rozstawowi osi. Pod maską – też wiele nowości: od oszczędnych silników z turbo i systemem odłączania cylindrów po napęd na 4 koła, 180-konnego diesla czy nawet układ hybrydowy (dopiero w 2013 r.). Nim to jednak nastąpi, zobaczymy 2 kabriolety: Beetle’a oraz 210-konne GTI. Ofertę VW w 2012 roku uzupełni odświeżony Passat CC oraz 5-drzwiowa odmiana małego Up!-a
Porsche 911 cabrio - W marcu czeka nas premiera „911-ki” chłodzonej powietrzem, choć mocny wiatr nie będzie wiał w stronę umieszczonego z tyłu 350-konnego boksera, lecz w kierunku głowy kierowcy. Trzyczęściowy hardtop otwartej wersji Porsche został z zewnątrz obciągnięty czarnym płótnem – dzięki temu samochód wygląda znacznie lżej i bardziej rasowo. Cena? Ponad 100 tys. euro. Jeśli kogoś nie stać, będzie musiał poczekać na tańszego Boxstera (maj).
Peugeot 208 Francuzi wiele sobie obiecują po następcy 207. Co ciekawe, Peugeot 208 będzie lżejszy i przede wszystkim mniejszy od poprzednika, ale producent zapewnia, że wewnątrz samochód ma być od niego obszerniejszy. Rynkową premierę auta zaplanowano na kwiecień. Siostrzany model Mitsubishi ASX – 4008 – trafi do sprzedaży latem.
Opel Astra GTC Sezon premier rozpocznie się w styczniu, gdy na rynku pojawi się nowa Zafira (od 82,4 tys. zł). W czerwcu w salonach rynkowy debiut będzie miała produkowana w gliwickiej fabryce Astra GTC. Jesienią GM zaprezentuje małego, bazującego na Corsie SUV-a. 2012 rok zamknie Junior – nowe najmniejsze auto w ofercie Opla.
Toyota Prius + W maju w ofercie zadebiutuje 7-osobowy Prius + (długość 4,6 m), a niedługo po nim – hybrydowy Yaris. Jednak największe emocje czekają nas w lipcu, gdy w sprzedaży pojawi się sportowa Toyota GT-86. Auto zostało opracowane z Subaru.