Targi motoryzacyjne w Genewie rozpoczynają się już 7 marca. Jak zwykle przed tak dużym wydarzeniem w sieci roi się od przecieków, tych niekontrolowanych lub jak najbardziej celowych. Ostatnio trafiliśmy na informacje o procedurze składania dachu w najnowszym kabriolecie producenta spod znaku trójramiennej gwiazdy.

Według Niemców materiałowy dach schowa się za tylnymi siedzeniami w czasie krótszym niż 20 s. Ponadto producent dumnie podkreśla, że wnętrze kabiny nowej klasy E jest większe i bardziej przestronne niż w poprzedniej generacji. Wersja Kabriolet konstrukcyjnie bazuje się na E Coupe, z którą dzieli cały osprzęt oraz układ przeniesienia napędu wraz z jednostkami napędowymi.

Amerykańscy klienci w pierwszej kolejności będą mogli zakupić wersję E 400 napędzaną 329-konnym silnikiem benzynowym 3.0 V6 twin-turbo połączonym z 9-biegową, automatyczną skrzynią biegów. W późniejszym czasie do oferty dołączy E 50 AMG z ponad 400-konną jednostką o tej samej pojemności.

Dla Europejczyków wybór będzie dwukrotnie większy uwzględniający nasze realia. Do wyżej wymienionych „topowych” odmian dołączą: 2-litrowa turbobenzyna generująca 241 KM (wersja E 300) oraz 241-konny diesel E 220d.

Więcej interesujących faktów poznamy już 7 marca w Genewie podczas oficjalnej światowej premiery.