Pojazd ten jest kontynuacją historii innowacji Peugeota. Już w 1905 i 1912 roku wdrożono projekt "Bebe Peugeot", pomiędzy 1941 a 1945 kontynuowano myśl ultralekkiego pojazdu pod nazwą VLV. W 2009 roku powstał BB1, który zaskakuje swoją konstrukcją.

Dzięki rezygnacji z tradycyjnych pedałów gazu, hamulca i sprzęgła ten 2,5 metrowy pojazd może pomieścić czworo pasażerów. Kierowca siedzi w pozycji zbliżonej do pionowej. Gabaryty BB1 i promień skrętu o wartości 3,5 metra pozwalają na sprawne poruszanie się po miejskiej dżungli.

Model BB1 jest oparty na podwoziu rurowym, zrealizowanym we współpracy z Peugeot Motocycles. Zawiera zespół zawieszenia pojazdu, elektryczny układ kierowniczy, układ jezdny (podwójne wahacze z przodu i z tyłu), itd., aby zapewnić pojazdowi zachowanie na drodze dostosowane do jego osiągów i miejskiego charakteru.

Nadwozie składa się z lekkiej kapsuły wykonanej z włókna węglowego, zaprojektowanej w taki sposób, aby zapewnić szczelność kabiny.

Auto napędzają dwa silniki elektryczne zasilające koła tylne, o łącznej mocy 20 KM. Energia magazynowana jest w dwóch akumulatorach litowo-jonowych. Przyśpieszenie ważącego 600 kilogramów "wozidełka" od 0 do 30 km/h zajmuje niecałe 3 sekundy, a od 30 do 60 km/h - 4 sekundy. Zasięg BB1 wynosi 120 km.

Odpowiedzialność ekologiczna nie ogranicza się jedynie do jazdy. W rzeczywistości, podczas zatrzymania, dzięki obecności paneli fotowoltaicznych na dachu pojazdu, wentylacja kabiny działa w sposób ciągły, jeśli tylko jest dostęp do światła. Umożliwia to dwa tryby działania: wentylację wstępną wnętrza oraz, dzięki zastosowaniu wysokiej jakości filtrów i aktywnego węgla, wychwytywanie szkodliwych cząstek i bardzo drobnych pyłów.