Auto Świat Nowy Peugeot BB1

Nowy Peugeot BB1

Peugeot zaprezentował BB1 Concept car, który tak naprawdę nie jest samochodem. Według producenta jest to nowe rozwiązanie ułatwiające poruszanie się po mieście. BB1 łączy użyteczność samochodu i elastyczność quada.

Peugeot BB1
Onet
Peugeot BB1

Pojazd ten jest kontynuacją historii innowacji Peugeota. Już w 1905 i 1912 roku wdrożono projekt "Bebe Peugeot", pomiędzy 1941 a 1945 kontynuowano myśl ultralekkiego pojazdu pod nazwą VLV. W 2009 roku powstał BB1, który zaskakuje swoją konstrukcją.

Dzięki rezygnacji z tradycyjnych pedałów gazu, hamulca i sprzęgła ten 2,5 metrowy pojazd może pomieścić czworo pasażerów. Kierowca siedzi w pozycji zbliżonej do pionowej. Gabaryty BB1 i promień skrętu o wartości 3,5 metra pozwalają na sprawne poruszanie się po miejskiej dżungli.

Model BB1 jest oparty na podwoziu rurowym, zrealizowanym we współpracy z Peugeot Motocycles. Zawiera zespół zawieszenia pojazdu, elektryczny układ kierowniczy, układ jezdny (podwójne wahacze z przodu i z tyłu), itd., aby zapewnić pojazdowi zachowanie na drodze dostosowane do jego osiągów i miejskiego charakteru.

Nadwozie składa się z lekkiej kapsuły wykonanej z włókna węglowego, zaprojektowanej w taki sposób, aby zapewnić szczelność kabiny.

Auto napędzają dwa silniki elektryczne zasilające koła tylne, o łącznej mocy 20 KM. Energia magazynowana jest w dwóch akumulatorach litowo-jonowych. Przyśpieszenie ważącego 600 kilogramów "wozidełka" od 0 do 30 km/h zajmuje niecałe 3 sekundy, a od 30 do 60 km/h - 4 sekundy. Zasięg BB1 wynosi 120 km.

Odpowiedzialność ekologiczna nie ogranicza się jedynie do jazdy. W rzeczywistości, podczas zatrzymania, dzięki obecności paneli fotowoltaicznych na dachu pojazdu, wentylacja kabiny działa w sposób ciągły, jeśli tylko jest dostęp do światła. Umożliwia to dwa tryby działania: wentylację wstępną wnętrza oraz, dzięki zastosowaniu wysokiej jakości filtrów i aktywnego węgla, wychwytywanie szkodliwych cząstek i bardzo drobnych pyłów.