Nowy Hyundai H-1 dostępny będzie w wersji osobowej i towarowej. Wersja osobowa oferuje kilka konfiguracji siedzeń dla 8, 9, 11 lub 12 pasażerów, a wersja towarowa sprzedawana będzie w konfiguracji dla 2, 3, 5 i 6 osób.

Na rynkach europejskich nowy H-1 oferowany będzie z 2,5-litrowym silnikiem CRDi, który spełnia normę emisji spalin Euro-IV i z pomocą turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek dostarcza 140 KM mocy i 392 Nm momentu obrotowego. W standardzie dostępna jest 5-biegowa przekładnia manualna. Opcjonalne zamówić można automatyczną skrzynię biegów, która posiada cztery lub pięć przełożeń, w zależności od wymagań lokalnego rynku.

Nowy Hyundai H-1 jest dłuższy o 90 mm (5.125 mm) i szerszy o 100 mm (1.920) od swojego poprzednika, a jednocześnie niższy o 40 mm (1.930). Znacząco, bo aż o 120 mm, zwiększony został rozstaw osi, który teraz wynosi 3,2 m.

Na niektórych rynkach, na których jest zapotrzebowanie na benzynowe jednostki napędowe, oferowany będzie także 2,4-litrowy silnik Theta. 170-konna jednostka potrafi rozpędzić nowego H-1 do prędkości 185 km/h, a średnie spalanie kształtuje się na poziomie 14 litrów na 100 km.

Nowe cechy zewnętrzne nowego H-1 to m.in. podwójne, przesuwane drzwi boczne, otwierana na boki para drzwi tylnych (tylko wersja osobowa), powiększone koła i opony (205/70 R15, 215/70 R16), system ostrzegający o cofaniu pojazdu (tylko wersja osobowa) oraz przesuwana boczna szyba (tylko wersja towarowa).

Wewnątrz zmianie uległo położenie drążka dźwigni zmiany biegów, który teraz znajduje się w konsoli centralnej, dzięki czemu przemieszczanie się z siedzenia kierowcy na siedzenie pasażera nie stanowi problemu. Nowy H-1 jest również wyposażony w elektrochromatyczne lusterko wsteczne, dodatkowy schowek podsufitowy oraz umieszczone w dachu dysze nawiewów, które usprawniają chłodzenie i ogrzewanie wnętrza kabiny.

Hyundai H-1 otrzymał większe tarcze hamulcowe przedniej osi, które są o wiele wydajniejsze niż hamulce w poprzednim modelu. Lepsze właściwości jezdne mają zapewnić zastosowane w przednim zawieszeniu kolumny MacPhersona. Produkcja nowego H-1 w wersji diesel rozpocznie się sierpniu 2007 roku, a wersja z silnikiem benzynowym wejdzie do produkcji po listopadzie 2007 roku.