TWEEL - to połączenia koła i opony w jedną całość (nazwa pochodzi z połączenia wyrazów Tyre i WhEEL). Technologia opiera się na wyglądającym dość krucho stelażu zastępującym tradycyjną felgę. Złudne wrażenie delikatności powodowane jest zastosowaniem cieńkich "szprych" wykonanych z elastycznego materiału, które w nie zamkniętej konstrukcji nie tylko nie wymagają napełniania powietrzem, ale i umożliwiają jego swobodny przepływ. Do tak skonstruowanego stelażu koła, który spełnia główną rolę w absorpcji wstrząsów, przyczepiony jest tradycyjny bieżnik.

Producent zapewnia, że w zależności od wymagań modelu, dla którego byłoby stosowane takie koło, istnieje możliwość indywidualnego dopasowania budowy, z co za tym idzie charakterystyki prowadzenia pojazdu. Jednocześnie, wspólną cechą dla wszystkich kół, niezależnie od pojazdu byłoby połączenie poprzecznej sztywności dużej felgi z niską oponą w aucie sportowym oraz mniejszego koła i pełniejszej opony dających komfort w limuzynach. Daje to lepsze wyniki w zakresie komfortu, prędkości i ładowności.

Jak powiedział Terry Gettys (szef Amerykańskiego Centrum Badań i Rozwoju Michelin), "Większe rewolucje w motoryzacji zdarzają się raz na sto lat. Z nastaniem nowego wieku, TWEEL udowodnił swój potencjał by zmienić oblicze transportu. Umożliwia nam (nowa technologia), osiągnięcia nie możliwe z dzisiejszymi, tradycyjnymi, pneumatycznymi oponami."

Co warto podkreślić, TWEEL służy już nie tylko do prowadzenia pojazdów Dana Kamena (iBOT i Segway Concept Centaur), producent testuje już to rozwiązanie w autach produkcyjnych i innym sprzęcie użytkowym oraz wojskowym. Odpowiada to strategii firmy, która zamierza najpierw wprowadzić nowe rozwiązanie do wolnych, lekkich pojazdów wymagających dużego profilu opony, a dopiero później wdrożyć je z udoskonaleniami do szybkich i cięższych samochodów.

Wtedy to doświadczyć mamy o 5% lepszej sztywności skrętnej - czyli reakcji na ruchy kierownicą - i mniejszego ciężaru - co wpływa z kolei na masę nieresorowaną i dłuższą żywotność zawieszenia. TWEEL ma również służyć na całe życie auta, jedynie z koniecznymi wymianami bieżnika.