Trzecia generacja Audi TT zapowiada szeroką paletę wersji nadwozia, a na których premierę wciąż czekamy. Roadster kontynuuje dotychczasowe tradycje i jego najnowsze wydanie zapewne rpzypadnie do gustu nie tylko miłośnikom niemieckiej marki.
Audi TT Roadster ma długość 4177 mm i wydłużony o 37 mm rozstaw osi, który obecnie wynosi 2505 mm. Do 1320 kg zmniejszyła się masa własna pojazdu. Auto jest niższe niż poprzednia generacja.
We wnętrzu zamontowano nowe fotele. Nowy jest też Audi virtual cocpit z 12,3-calowym wyświetlaczem, na którym kierowca ma przed sobą do dyspozycji wszystkie niezbędne informacje. Nowa jest kierownica oraz zmodyfikowany terminal MMI połaczony z systemam nawigacji satelitarnej.
Do wyboru mamy trzy silniki, z czego jeden wysokoprężny. Benzynowy 2.0 TFSI o mocy 230 KM, który może być dostępny z napędem na cztery koła i przekładnią DSG. Najmocniejszy jest w ofercie silnik benzynowy 2.0 o mocy 310 KM, który pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 4,9 sekundy oraz prędkość maksymalną 250 km/h.
Turbodiesle 2.0 l ma moc 184 KM i jest dostępny z sześciostopniową przekładnią manualną i napędem na cztery koła. Producent chwali się jego średnim zużyciem paliwa – 4,3 l/100 km.