Logo
PASEK KLINOWY

PASEK KLINOWY

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Jest on o wiele cieńszy, ale szeroki (3 i więcej cm) i składa się z wielu drobnych klinów służących temu samemu celowi, co klin pojedynczy: większej powierzchni styku z kołem i utrzymaniu paska w tej samej pozycji wobec kół pasowych, czyli zapobieganiu jego zsunięciu się z kół, które napędza.

Aby pasek mógł prawidłowo spełniać swoją rolę i nie ślizgał się (objawem jest często słyszalne spod masek starszych lub zaniedbanych aut piszczenie podczas zwiększania obrotów silnika), musi być odpowiednio naprężony. Służy temu napinacz, który może być zarazem ruchomym punktem mocowania alternatora.

Udostępnij:
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium